sr2logo
W poszukiwaniu wyjątkowego efektu - Strony Rynku

W poszukiwaniu wyjątkowego efektu

Jak dobrać odpowiedni kosmetyk? Często stajemy przed dylematem, czy wybrać droższy – skuteczniejszy produkt, czy zdecydować się na tańszy – często o gorszej jakości. Wybór nie jest prosty. Nie ułatwiają go nam także producenci , wprowadzając co roku na rynek doskonałej jakości produkty, często w rozsądnych cenach. 

1Oferta produktowa w segmencie kosmetycznym jest bardzo szeroka. Czym kierować się podejmując decyzje zakupowe, aby nie pójść z przysłowiowymi torbami, skoro każdy z produktów wg producenta jest najlepszy? Po pierwsze należy zdać sobie sprawę, że to co mówi producent na temat danego kosmetyku jest przede wszystkim reklamą, której głównym celem jest sprzedaż produktu, a dopiero w dalszej kolejności zadowolenie klienta. Dlatego w poszukiwaniu wyjątkowego efektu na swoich włosach, twarzy czy ciele warto zapoznać się z opiniami konsumentek. A tych jest mnóstwo, zarówno w sieci, jak i poza nią.
Ciekawą formą rekomendacji kosmetyków są fora dyskusyjne. Jest wiele portali internetowych, na których można przeczytać recenzje produktów różnych producentów, na wielu z nich można także dodać swoją. Tworzona w ten sposób baza jest doskonałym kompendium wiedzy dla każdego konsumenta, który chce dokonywać świadomych zakupów. Niestety nie jest ona wolna od wad. Bardzo często firmy kosmetyczne dodają wpisy o swoich produktach przez co zaburza się rzetelny obraz danego produktu. Kolejnym elementem, na który warto zwrócić uwagę są wpisy blogerek – ambasadorek danej marki. Ich zadaniem jest testowanie produktu oraz wyrażenie swojej opinii. Dostają za to wynagrodzenie i produkty na własność, czy zatem ich opinia będzie obiektywna?
Formą rekomendacji są także nagrody, jakie otrzymuje dany kosmetyk. Warto zwrócić na nie uwagę, ponieważ producenci umieszczają je na opakowaniach swoich produktów oraz w ich reklamach. Dla konsumentów, którzy szybko potrzebują zdecydować się na zakup, a także tych którzy nie mają czasu szukać opinii w internecie lub po prosu nie mają aktualnie dostępu do internetu stanowią one doskonałą wskazówkę. Niestety i tu trzeba uważać.
Na opakowaniach kosmetyków można znaleźć wiele różnych znaków, reprezentujących różne konkursy. Jednym z nich jest Laur Konsumenta. Można go znaleźć na opakowaniach polskiej marki Kolastyna czy amerykańskiej marki dermokosmetyków Palmer’s. Laur Konsumenta jest jedną z ciekawszych form rekomendacji produktów, czy usług, ponieważ jest to plebiscyt popularności, w którym to sami klienci, na różnych portalach głosują na ulubione marki. Jest to zatem rekomendacja samych konsumentów.
Inaczej przedstawiają się konkursy branżowe np. Perły Rynku Kosmetycznego. Co prawda jest to także plebiscyt, ale o nagrodach nie decydują tu klienci. W tym przypadku najbardziej udane nowości kosmetyczne wybierają właściciele i pracownicy sklepów. W przypadku konkursu Laur Konsumenta, głosowanie można znaleźć na takich stronach, jak np.: Demotywatory.pl czy Pogodynka.pl. Czy można znaleźć sklep, w którym na witrynie, albo gdziekolwiek indziej byłoby napisane: „My głosowaliśmy na ten produkt – on naszym zdaniem jest najcenniejszą perłą?”
Rynek kosmetyczny w Polsce jest niewątpliwie duży i stale rośnie. Wzrost ten jest spowodowany coraz większymi oczekiwaniami oraz rosnącą świadomością zakupową. Nie zawsze oczekujemy by kosmetyki działały cuda. Chcemy by po prostu dobrze działały. Jeśli mamy związać się z jakąś marką kosmetyczną, czasem po prosu potrzebujemy pomocnej dłoni, która przeprowadzi nas przez gąszcz produktów, a czy będzie to Laur Konsumenta, czy wpis na forum – nieważne.

Magdalena Ryś

You may also like...