sr2logo
Rebranding na medal - Strony Rynku

Rebranding na medal

Provident Polska SA to największy pożyczkodawca, którego nie trzeba nikomu przedstawiać. Obecność marki na rynku to ponad 4 mln klientów, 5 tys. współpracowników i ponad 20-letnia podróż ze zmieniającymi się trendami gospodarczymi i preferencjami konsumentów. Od kilku lat firma wdraża nowe rozwiązania komunikacyjne, stawiając na nowoczesność i otwarcie się na inne grupy docelowe.

5

Przez kilkanaście lat marka Provident była synonimem pożyczek gotówkowych i praktycznie jedynym graczem w kategorii. Oferowała pomoc finansową, w razie potrzeby dawała wsparcie osobom, dla których oferty bankowe nie zawsze były dostępne. Przez wiele lat jedynym kanałem dystrybucji pożyczek firmy była sieć przedstawicieli handlowych – doradców klienta. Dla niektórych klientów to wciąż wygodna forma pozyskiwania pożyczek, dla innych może stwarzać krępującą barierę wynikającą z domowych wizyt i cotygodniowych rat płatnych w gotówce.

Zmiany niosą zmiany

W ostatnich latach na rynku zaszły dwie zasadnicze zmiany. Pierwszą z nich jest wszechobecna cyfryzacja, która wpłynęła na cały rynek, w tym szczególnie mocno na branżę finansową. W kategorii pożyczek pojawiła się grupa firm oferujących pożyczki nie w tradycyjnym kanale bezpośrednim, ale przez internet. Drugą znaczącą zmianę można zaobserwować w strukturze i sposobie zatrudnienia. Pojawiła się duża grupa osób, także młodych z dużych miast, pracująca nie na umowę o pracę, ale na podstawie innych form zatrudnienia. Osoby te wypadły z systemu bankowego i pomimo osiągania stałych dochodów przestały mieć możliwość korzystania z pożyczek bankowych i kredytów konsumenckich.

Idzie nowe

Pojawiające się w branży pożyczkowej nowe marki zaczęły silnie inwestować w reklamę i komunikację, co znacząco wpłynęło na przeniesienie się rynku pożyczek do strefy online. Marka Provident straciła dominującą pozycję w udziałach wydatków reklamowych w swojej kategorii i jako największy gracz w kanale pożyczek bezpośrednich, na tle graczy z branży pożyczek online zaczęła być postrzegana jako bardzo tradycyjna, nie zawsze nadążająca za zmianami. W związku z tym, pomimo dostępności oferty w kanale cyfrowym, Provident zaczął być rzadziej brany pod uwagę w procesie wyboru pożyczkodawcy. Dla firmy był to sygnał do rozpoczęcia myślenia o zmianie w sposobie komunikacji. Następstwem tego było przygotowanie strategii rebrandingu i odświeżenia całej marki.

Wierzymy w Twój plan

Dziś Provident to nie tylko ratunek finansowy dla osób nieradzących sobie z codziennymi wydatkami. Głównym założeniem przyświecającym nowej strategii było zatem pokazanie firmy i jej atrakcyjnej oferty w innym świetle. Rozpoczęto proces budowania wizerunku marki jako dającej wsparcie finansowe dla tych, którzy uważają się za osoby nowoczesne i potrzebują pożyczki na realizację swoich planów, celów i zamierzeń.
Główna myśl nowej platformy komunikacyjnej została wyrażona nowym hasłem marki: „Provident. Wierzymy w Twój plan”. Provident rozpoczął budowę wizerunku marki, która wspiera realizację małych i większych planów. Wybrana przez firmę idea jest bardzo szeroka – pozwala na realizowanie różnych rozwiązań reklamowych i sprzedażowych w dłuższym czasie
i w różnych kanałach z jednoczesnym zachowaniem spójności i konsekwencji w budowaniu wizerunku marki.
Provident stawia także na wyrazistość wizualną – tak aby cała komunikacja pracowała na zmianę postrzegania marki. Nowy i przejrzysty styl wizualny ma za zadanie kształtować nowy sposób odbierania firmy – jako nowoczesnej, lecz przyjaznej i przystępnej.

Uwierz w nas

Po raz pierwszy od wejścia na rynek graczy z branży pożyczek online dostrzeżona została znacząca zmiana w stosunku do marki Provident i skłonności do brania jej pod uwagę jako dostawcy pożyczki. Warto zaznaczyć, że skłonność do rozważania marek oferujących pożyczki wzrosła w całej kategorii pożyczkowej kosztem banków. Rozważanie oferty Providenta i prawdopodobieństwo skorzystania z niej wzrosło zdecydowanie i najsilniej nie tylko w stosunku do konkurencji, ale przede wszystkim w porównaniu z latami ubiegłymi.
Według wskaźników od października 2015 do października 2016 (okres po rebrandingu) skłonność do rozważenia marki wzrosła o 10 punktów procentowych (według badania Provident Brand Tracking Study realizowanego przez GFK Polonia).
Kampania odświeżyła wizerunek marki także wewnątrz organizacji – wśród pracowników i doradców klienta, którzy początkowo byli sceptycznie nastawieni i bali się nowej kampanii. Dzięki spójnej, przejrzystej i skutecznej komunikacji także oni zaczęli identyfikować się z nowoczesnym Providentem, co znacząco wpłynęło na sukces obranej strategii.
Platforma komunikacji „Provident. Wierzymy w Twój plan” została uznana przez media branżowe za ciekawą i wyróżniającą się w kategorii.

You may also like...