sr2logo
Selgros Cash&Carry nie spoczywa na laurach - Strony Rynku

Selgros Cash&Carry nie spoczywa na laurach

Szeroki asortyment świeżych produktów najwyższej jakości, innowacyjne rozwiązania w trosce o klientów i pracowników, a także zaangażowanie w działania proekologiczne – to cechy, za które Selgros Cash&Carry otrzymał złoty Laur Klienta. To już 10 raz, kiedy marka stawiająca na zrównoważony rozwój została doceniona w oczach klientów.

4

Zarówno Selgros Cash&Carry, jak i Transgourmet słyną z wysokiej jakości oferty produktów i usług. Operator tych marek bierze także intensywny udział w rozwoju branży gastronomicznej w Polsce, a w ramach zasad zrównoważonego rozwoju prowadzi działania proekologiczne i wdraża innowacje usprawniające obsługę klientów. W tym roku, już po raz 10, marka Selgros otrzymała złoty Laur Klienta – wyróżnienie przeznaczone dla firm odznaczających się najwyższą jakością, innowacyjnością i szczególnym zaufaniem klientów.  – To już 10 raz, kiedy Selgros Cash&Carry otrzymał złoty Laur Klienta. Nagroda jest dowodem na to, że wprowadzane przez nas innowacyjne rozwiązania poprawiające obsługę klienta, jakość oferowanych produktów i usług oraz działania w kierunku zrównoważonego rozwoju, uwzględniające postawy proekologiczne, przynoszą oczekiwane rezultaty i są doceniane przez naszych konsumentów – mówi Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet.

Z czego słynie Selgros Cash&Carry i Transgourmet?

Marki Selgros Cash&Carry oraz Transgourmet znane są z szerokiej oferty wysokiej jakości produktów: mięsa, owoców i warzyw pochodzących zarówno od lokalnych dostawców, jak i sprowadzanych z regionów świata, w których oryginalnie występują. Platforma logistyczna Transgourmet Seafood w porcie Bremehaven zapewnia dostęp do zawsze świeżych ryb i owoców morza. Oferta sieci, skierowana także do branży gastronomicznej, w tym do restauracji, hoteli, firm cateringowych, stołówek w placówkach opieki społecznej czy oświatowo-wychowawczych, obejmuje szeroki wybór produktów marek własnych, dostosowanych do wyspecjalizowanych potrzeb klientów. Wśród nich znajdują się marki:

Transgourmet Premium, Quality i Economy, wyróżniające się korzystną ceną, wysoką jakością oraz faktem, że korzystają z nich najlepsi kucharze w Europie. Z myślą o osobach poszukujących ekskluzywnych produktów powstał asortyment Frische Paradise, dostępny między innymi w hali Selgros w Piasecznie pod Warszawą.

Współpraca z ekspertami i kreowanie trendów gastronomicznych

Otwarcie drugiego Instytutu Kulinarnego Transgourmet w Polsce potwierdziło pozycję firmy Selgros Cash&Carry i Transgourmet jako eksperta w branży gastronomicznej. Instytut oferuje nie tylko najnowszej generacji wyposażenie, ale także bogaty program szkoleń kulinarnych i sommelierskich przeznaczonych dla klientów sieci hal spożywczych. Ponadto stanowi on miejsce spotkań czołówki polskich kucharzy – to tutaj Kadra Narodowa Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Szefów Kuchni i Cukierni przygotowywała się do zeszłorocznej edycji Kulinarnego Pucharu Świata w Luksemburgu, a polscy reprezentanci w kategorii Profesjonalista i Uczeń trenowali przed konkursem Les Chefs en Or.
W 2018 roku odbyła się także pierwsza w historii marki premiera TRENDBOOK’a 2019, w którym najwybitniejsi szefowie kuchni, cukiernicy, sommelierzy i eksperci z branży gastronomicznej wypowiedzieli się na temat nadchodzących trendów kulinarnych, restauracyjnych, hotelarskich, winiarskich i cukierniczych w Polsce i za granicą. Stworzenie TRENDBOOK’a było bezpośrednią odpowiedzią na potrzebę klientów firmy, którzy do tej pory otwarcie deklarowali brak wiedzy na temat trendów branżowych.
– Jako firmie z ponad 20-letnim doświadczeniem zależy nam na wymianie wiedzy i współpracy z szefami kuchni z Polski i zagranicy oraz kreowaniu bieżących trendów gastronomicznych. Obecność dwóch Instytutów Kulinarnych Transgourmet na terenie Polski, edukujących i prowadzących szkolenia dla klientów marki, oraz udział w kreowaniu trendów branżowych sprawiają, że marki Selgros i Transgourmet czynnie uczestniczą w procesie rozwoju branży gastronomicznej w Polsce – komentuje Cezary Furmanowicz, dyrektor marketingu Selgros Cash&Carry i Transgourmet.

Selgros i Transgourmet w trosce o środowisko naturalne

W ramach strategii zrównoważonego rozwoju marka Selgros i Transgourmet podejmuje działania mające na celu przejęcie odpowiedzialności za człowieka i środowisko. Z tego powodu w budowie hali w Piasecznie zastosowano m.in.: zieleń ekstensywną na dachu budynku, energooszczędne oświetlenie LED poprawiające komfort osób przebywających w obiekcie oraz uwzględniono światło dzienne, które wpada do budynku przez zwiększoną powierzchnię oszklonej fasady. Klimatyzacja i ogrzewanie hali zasilane jest z własnego, odnawialnego źródła: energii odzyskiwanej z chłodnictwa.
W myśl zasad ekologicznych funkcjonuje także logistyka Transgourmet. We francuskim oddziale wszystkie nowe ciężarówki zasilane są przez biodiesel i biogaz, w zależności od zadań, do których przeznaczony jest pojazd. Jesienią Transgourmet Francja planuje także wprowadzenie ciężarówki-chłodni z napędem hybrydowym, która będzie wyposażona w panele słoneczne. W Transgourmet Niemcy z powodzeniem funkcjonuje ekologiczna flota dostawcza składająca się, jak dotąd, z elektrycznej ciężarówki E-Force, dwóch samochodów transportowych Street-Scooter oraz pięciu aut napędzanych biogazem i gazem ziemnym. W Szwajcarii od 2016 roku użytkowana jest pierwsza ciężarówka elektryczna. W tym samym roku Coop, szwajcarski koncern macierzysty z rodziny Transgourmet, otworzył pierwszą publiczną stację z paliwem wodorowym i przyjął do swojej floty napędzaną wodorem ciężarówkę z przyczepą. Wodór pozyskiwany jest z obecnej nieopodal przepływowej elektrowni wodnej pozbawionej emisji CO2 i szkodliwych substancji. Oprócz ciężarówki zakupiono także 12 wodorowych samochodów osobowych, z których mogą korzystać służbowo pracownicy z pobliskiej centrali dystrybucyjnej w Schafisheim. W założeniu firmy cała flota ciężarówek stopniowo ma zostać zmodernizowana. Rozwiązania każdorazowo będą dobierane do paliw, które mają w jak najmniejszym stopniu oddziaływać niekorzystnie na środowisko.

Innowacyjne rozwiązania w trosce o klientów i pracowników

Aby odciążyć klientów i umożliwić im koncentrację na najważniejszych zadaniach, w minionym roku Transgourmet przejęło większość udziałów niemieckiej firmy technologicznej Gastronovi. Modułowe oprogramowanie, obejmujące wiele różnych obszarów: od gospodarki magazynowej, przez system kasowy, aż po rezerwację stolików, zapewnia oszczędność czasu, który przedstawiciele branży gastronomicznej mogą poświęcić teraz na jeszcze lepszą obsługę klientów i działania kreacyjne. Nowoczesna platforma dostępna jest obecnie u ponad 6 tys. gastronomów z różnych krajów, m.in.: Niemiec, Austrii, Szwajcarii, a niebawem zadebiutuje także na terenie Francji.
Dzięki inwestycjom Selgros powstają nowe, atrakcyjne miejsca pracy, z pełnymi gwarancjami socjalnymi i pracowniczymi przewidzianymi w Kodeksie Pracy. Aktualnie firma zatrudnia w Polsce ponad 4200 osób oraz aktywnie angażuje się we współpracę z samorządami i społecznościami lokalnymi.

Follow by Email
LinkedIn
Share