sr2logo
Doświadczenie źródłem sukcesu - Strony Rynku

Doświadczenie źródłem sukcesu

Rozmowa z Dyrektorem Generalnym Elis Textile Service Sp. z o.o. Włodzimierzem Kwiatkowskim

– Po raz kolejny otrzymujecie Państwo tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. Zacznijmy od wyjaśnienia – dlaczego warto być dobrym pracodawcą?
– Kolejny tytuł Solidnego Pracodawcy Roku, który otrzymaliśmy oznacza, że konsekwentne działanie zgodne z wyznaczonymi wartościami to przyszłość. Wiemy, że firmę stanowią pracownicy. Od lat cieszymy się pozycją lidera rynku, co jest dla nas najlepszym potwierdzeniem słuszności wyznaczonego kierunku i podejmowanych decyzji. Dobry pracodawca to taki, który umie sprawić, że pracownicy wykonują swoją pracę na najwyższym poziomie. Do tego niezbędna jest stabilna i pewna pozycja firmy, bo to ona decyduje o warunkach i bezpieczeństwie zatrudnienia. Równie ważna jest atmosfera. Pokazujemy pracownikom, że ich szanujemy i obdarzamy zaufaniem. Dbamy o regularny kontakt z pracownikami oraz dzielimy się informacjami na temat podejmowanych decyzji i działań.
– Firma konsekwentnie wyznacza kolejne cele rozwojowe. Jakie są najważniejsze projekty realizowane przez firmę i jej dotychczasowe osiągnięcia?
– Z powodu spowolnienia gospodarki w 2020 r. nie wykonamy w pełni założonych celów biznesowych, jednak w dalszym ciągu realizujemy projekty rozwojowe. Kontynuujemy rozbudowę zakładu pod Wrocławiem i budowę nowego Magazynu Centralnego, który będzie obsługiwał spółki z naszej grupy w Europie Centralnej i Północnej. Część projektów rozwojowych, została przesunięta na przyszły rok. Rozwijamy kolekcje odzieży roboczej i ochronnej jak również wprowadziliśmy do oferty nowe produkty np. lampy owadobójcze czy maty wejściowe nasączane środkiem bakteriobójczym. Pomimo pandemii jesteśmy zadowoleni z osiąganych w tym roku wyników biznesowych. Dzięki zaangażowaniu i motywacji naszych pracowników bardzo szybko nadrabiamy zaległości spowodowane okresowym zamknięciem części naszych klientów.
– Pandemia dla wszystkich była ogromnym zaskoczeniem, część firm odnalazła się w nowej rzeczywistości bardzo szybko – jak wyglądało to w Państwa przypadku?
– Elis Textile Service Sp. z o.o. świadczy usługi na rzecz przedsiębiorstw z wielu branż. Między innymi od naszych dostaw zależy ciągłość procesu produkcji naszych klientów. Mając świadomość tej odpowiedzialności, zareagowaliśmy błyskawicznie, co okazało się bardzo skuteczne i umożliwiło realizację dostaw na dotychczasowym, bardzo wysokim poziomie. Czas pandemii mobilizował nas np. do uruchomienia platformy e-learningowej. Sukcesywnie dostarczamy informacje na temat sytuacji w firmie, organizujemy webinaria i szkolenia prowadzone przez pracowników oraz specjalistów z zewnątrz. Pandemia pokazała, że jesteśmy firmą stabilną, dobrze zarządzaną i przygotowaną na różne scenariusze rynkowe.
– Czy w związku z pojawieniem się pandemii myśleli Państwo o jakichś zmianach, czy sytuacja pokazała, że byliście Państwo bardzo dobrze przygotowani na nieprzewidziane?
– Myślę, że żaden pracodawca nie był bardzo dobrze przygotowany na zaistniałą sytuację, gdyż dla wszystkich stanowiła ona zaskoczenie. W Elis natychmiastowo wprowadziliśmy restrykcyjne zasady pracy w naszych zakładach umożliwiające ich funkcjonowanie w czasie pandemii. Skupiliśmy się na dwóch obszarach – zapewnieniu bezpieczeństwa naszym pracownikom, a także zapewnieniu bezpieczeństwa procesu produkcji. Prowadzimy codzienny pomiar temperatury osób przebywających w zakładach, zapewniliśmy naszym pracownikom żele antybakteryjne, maseczki i rękawiczki. Regularnie dezynfekujemy klamki, drzwi, stoły, krzesła, bramy, włączniki, a także samochody, miejsca składowania odzieży, stoły, pralnice, wózki transportowe. Ponadto, odseparowaliśmy od siebie pracowników poszczególnych zmian i linii produkcyjnych, wprowadziliśmy nakaz utrzymywania bezpiecznego dystansu. Bardzo ważna jest dla nas polityka informacyjna. W czasie pandemii regularnie organizowaliśmy telekonferencje i spotkania on-line, to spowodowało, że pracownicy czuli się ważni i mogli na bieżąco śledzić sytuację w firmie oraz podejmowane działania.
– Jak zatem będzie wyglądać najbliższy rok dla Państwa firmy?
– W mojej ocenie czas pandemii postawił przed nami nowe wyzwania, ale przede wszystkim pokazał jak ważne są w firmie dwie rzeczy: dobra kondycja przedsiębiorstwa oraz komunikacja z pracownikami. Obie te rzeczy są dla nas bardzo istotne teraz i tak pozostanie w przyszłości. Zakładamy, że najbliższy rok będzie dla nas wymagający, jednak niezmiennie będziemy działać zgodnie z naszymi wartościami, tj. szacunkiem do innych, odpowiedzialnością czy uczciwością. Pragniemy pozostać firmą, w której pracownicy chcą pracować i się rozwijać.