sr2logo
Play nie spoczywa na laurach i zdobywa kolejną nagrodę - Strony Rynku

Play nie spoczywa na laurach i zdobywa kolejną nagrodę

Play jest numerem 1 na polskim rynku telekomunikacyjnym pod względem liczby klientów. Po raz kolejny marka dowiodła, że bycie numerem 1 zobowiązuje. Fioletowy operator po raz ósmy został uhonorowany Laurem Konsumenta. Nagroda tym cenniejsza, im bardziej wymagająca jest kapituła konkursu. A Laur Konsumenta przyznawany jest przez samych klientów. Według ich opinii, Play nieustannie jest liderem w branży telekomunikacyjnej w takich kategoriach jak: prepaidowe sieci komórkowe, sieci komórkowe na abonament i mobilny dostęp do internetu. W tym roku Play otrzymał także Laur Klienta Grand Prix 2018, nagrodę, która jest potwierdzeniem bardzo wysokiej rozpoznawalności marki i jej dużej popularności wśród klientów.

Początki nie były łatwe

Bez nazwy-116 marca 2007 roku na polskim rynku telekomunikacyjnym pojawił się nowy, czwarty operator dysponujący własną infrastrukturą. Mimo że analitycy widzieli przyszłość Play raczej w ciemnych barwach i nie dawali mu zbyt dużych szans na sukces, operator szybko znalazł swoje miejsce na polskim rynku. Już rok po debiucie Play zdobył zaufanie pierwszego miliona klientów. Wszystko to za sprawą atrakcyjnej oferty nie tylko dla klientów indywidualnych, ale i dla firm. Dodatkowo każdy mógł znaleźć coś dla siebie – kartę lub abonament, a później także ofertę MIX.
Przepis na sukces

Szybko okazało się, że duże firmy, nie tylko z sektora telekomunikacyjnego, mogą uczyć się od Play. Trzy fundamentalne idee, które przyświecają marce od samego początku istnienia, to odwaga, otwartość i empatia. Odwaga, bo Play od początku istnienia robi to, czego jeszcze nikt wcześniej nie próbował i jego droga początkowo była trochę pod prąd. Otwartość na nowe pomysły, innowacyjne rozwiązania, ale i na najbardziej wygórowane oczekiwania klientów. Empatia to cecha, którą powinien mieć każdy pracownik firmy w obsłudze klienta, bo to pomaga w zrozumieniu klienta, w dotarciu do jego potrzeb i spełnieniu jego oczekiwań. Umiejętność „wejścia w buty klienta”, spojrzenia na świat jego oczami jest dla Play bardzo ważna – bez tych umiejętności żadna firma nie osiągnie sukcesu.

Oferty, jakich nie miał nikt

To, co obecnie może wydawać się oczywiste, kilka lat temu było pionierskim rozwiązaniem najmłodszego operatora. Play od początku istnienia mocno „mieszał” na rynku, rewolucjonizując oferty od karty po abonament. Jako pierwsza sieć na polskim rynku Play dał swoim klientom możliwość dzwonienia za naprawdę atrakcyjną stawkę. Takie możliwości dawała oferta na kartę Play Fresh, w której minuta połączenia kosztowała 29 groszy. Po debiucie tej oferty klienci mogli po raz pierwszy skorzystać z pakietów minut, SMS-ów lub internetu, jako bonusów za każde doładowanie konta. Kolejnym krokiem była nowatorska jak na tamte czasy usługa Stan Darmowy. Idealne rozwiązanie dla klientów, którzy dużo rozmawiali wewnątrz sieci Play. Od tej pory rozmowy w sieci nic nie kosztowały. Spowodowało to, że klienci zaczęli rekomendować markę Play rodzinie i znajomym: „Przenieś numer do Play, to będziemy rozmawiać za darmo”. Był to dobry argument dla osób stojących przed wyborem dostawcy usług telekomunikacyjnych. Po tym posunięciu przyszedł czas na rozszerzenie tej usługi na wszystkich operatorów! W 2012 roku pojawiło się coś, czego jeszcze nie było: darmowe rozmowy i SMS-y
do wszystkich sieci w kraju. Od tej pory zupełnie zmieniło się podejście do usług telekomunikacyjnych. Użytkownik telefonu już nie musiał się zastanawiać, ile minut wykorzystuje miesięcznie, ani czy nie przesadził z liczbą wysłanych SMS-ów. Mimo że oferta Play zainspirowała pozostałych operatorów, warto pamiętać, że fioletowy operator jako pierwszy na polskim rynku
zerwał z limitami.

Naprzeciw oczekiwaniom klientów

Formuła 4.0, czy Unlimited, dająca możliwość nielimitowanych połączeń do wszystkich sieci komórkowych, to jedno. A co z klientami, którzy wcale nie dzwonią dużo? Z myślą o takich użytkownikach fioletowy operator skonstruował ofertę na kartę: Rok Ważności Konta. Nikogo chyba nie zdziwi, jeśli znów podkreślimy, że było to pierwsze takie rozwiązanie na rynku. Ta taryfa dawała klientom na kartę ważne, aktywne konto, bez konieczności comiesięcznego doładowania. Wystarczyło doładowanie raz w roku, bez dodatkowych opłat czy gwiazdek w regulaminie.
Rewolucją było stworzenie ofert rodzinnych. Dzięki Taryfie Formuła Rodzina (później także Duet) klienci mogli obniżyć rachunki za usługi telekomunikacyjne. Oferta grupowa, gdzie w ramach jednej umowy można było zawrzeć kilka numerów, okazała się świetnym rozwiązaniem nie tylko dla rodzin, ale i grup znajomych.
Jakość sieci

Na początku swojego istnienia Play był postrzegany jako sieć dla mieszkańców dużych miast, bo tam głównie koncentrował swoje nadajniki. Szybko się to zmieniło. Operator, ciągle rozwijając swoją sieć, dał klientom możliwość korzystania z tzw. roamingu krajowego. Tymczasem warto wiedzieć, że budowa sieci własnej Play ciągle trwa! W 2017 roku operator uruchomił 697 nowych stacji. A to dopiero pierwszy etap trzyletniego procesu inwestycji w rozwój własnej, niezależnej sieci. W planie na rok 2018 jest budowa kolejnych stacji, ma ich być ponad tysiąc.
Muzyka, film, książka

Play wyróżnia się także szerokim wyborem usług dodatkowych. Niemal każdy znajdzie coś dla siebie. Tidal – jeden z najlepszych serwisów streamingowych, jest idealnym rozwiązaniem dla osób słuchających muzyki. Użytkownik ma nielimitowany dostęp do 50 milionów utworów w każdej chwili. Skoro jest muzyka, musi być i telewizja
– taką możliwość Play również daje, jest to usługa Play Now z dużym wyborem kanałów. Ale to nie wszystko, co Play proponuje fanom kina. W ofercie jest także dostęp do serwisów Showmax i HBO. Czytelnia by Legimi to z kolei usługa dla wielbicieli książek. Jest to ogromna, mobilna biblioteka z dostępem do nowości i bestselerów. W grudniu 2017 wystartowała innowacyjna usługa z zakresu ubepieczeń, czyli mobilny market ubezpieczeniowy – Play Ubezpieczenia. Ubezpieczenia pogrupowane są w 6 kategorii takich jak: Dom i Rodzina, Podróże i Sport, Zdrowie, Bezpieczeństwo, Smartfon oraz Motoryzacja. Wśród nich użytkownik znajdzie ponad trzydzieści wyjątkowych produktów ubezpieczeniowych. To wszystko wspiera wygodna i intuicyjna aplikacja Play Ubezpieczenia.

Play 24 – mobilne centrum zarządzania

Możliwość samodzielnego zarządzania usługami z poziomu smartfona daje klientom aplikacja mobilna Play24. Włączenie i wyłączenie pakietu lub usług dodatkowych, informacje szczegółowe o rachunku, sprawdzenie stanu konta – te czynności nie wymagają już bezpośredniego kontaktu z operatorem. Nie ma znaczenia, czy klient jest posiadaczem numeru na kartę, czy abonamentu – darmowa aplikacja jest dostępna dla każdego. Aplikacja, która jest osobistym asystentem każdego klienta Play, została zaprojektowana z myślą o tym, aby klient miał pełną kontrolę nad swoją ofertą, a w razie potrzeby aby mógł w szybki i łatwy sposób skorzystać z każdej dodatkowej usługi.

Play w mediach

Play zaczął przyzwyczajać nas do tego, że łamie konwenanse. Odważnie wkroczył w nowe media, nawiązując współpracę z youtuberami, influencerami i gamerami. W ramach platformy komunikacyjnej #GamersGonnaPLAY operator aktywnie eksploruje nieodkryty jeszcze rynek e-sportowy. Play dostrzegł, jak rozwija się branża gier i że bycie „gamerem” jest modne. Operator angażuje się w różne wydarzenia branżowe (Intel Extreme Masters, Poznań Game Arena), nawiązuje współpracę z najlepszymi twórcami, a także wspiera rynek największą ofertą produktów gamingowych wśród operatorów.
To działanie zostało docenione przez branżę reklamową i za #GamersGonnaPLAY w 2017 roku Play został nagrodzony Srebrną statuetką Effie. Fioletowy operator rozwija również swoją obecność na portalach społecznościowych, wykorzystując je do stałego, bezpośredniego kontaktu z klientami. Ciekawe dyskusje toczą się też na forum Play i na blogu Rzecznika. Pokazuje to, że Play jest otwarty na swoich klientów i chętny do dyskusji na różne tematy.
Play numerem 1

Od początku istnienia Play wyznacza trendy na polskim rynku telekomunikacyjnym i wytycza kierunek, w którym powinna podążać telekomunikacja. Patrząc wstecz, nikt nie sądził, że Play przetrwa na rynku dłużej niż rok. Tymczasem fioletowy operator całkowicie zmienił obraz branży, udowadniając że konkurencja jest możliwa nawet na rynku zdominowanym przez trzech wielkich graczy. Obecnie to właśnie Play ma najwięcej klientów spośród wszystkich czterech operatorów. I patrząc na jego rozwój, jesteśmy pewni, że nie spocznie na laurach.

Follow by Email
LinkedIn
Share