sr2logo
Work-life balance - Strony Rynku

Work-life balance

Z dumą i ogromnym zaszczytem przyjmujemy kolejny, piąty z rzędu, tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. Cieszymy się bardzo, że nasza strategia budowania przyjaznych miejsc pracy oraz dbania o pozytywne relacje międzyludzkie przynosi wymierne efekty. W ciągu 18 lat działania sieci Media Expert, udało nam się wypracować autorskie rozwiązania w zakresie zarządzania kadrami, a także wdrażać i udoskonalać standardy, dzięki którym każdy pracownik ma szansę na zawodowy rozwój, doskonalenie umiejętności oraz realizację ambicji finansowych.

Bez nazwy-1

Pomimo zaskakujących wyzwań ostatnich miesięcy, sieć Media Expert stale podąża drogą rozwoju. Do końca bieżącego roku przekroczymy próg 500 elektromarketów w całej Polsce. To wynik, który dziś jest poza zasięgiem naszych konkurentów. Z pewnością czeka nas wciąż wiele trudnych sprawdzianów, ale przez 18 lat zgromadziliśmy wiedzę i fantastycznych ludzi, którzy mają entuzjazm i umiejętność podejmowania trafnych decyzji w skomplikowanych momentach.

Wzmacniamy nasze szeregi młodymi talentami – ludźmi, którzy są na starcie swojej zawodowej drogi. Powiew świeżości był dla nas zawsze inspiracją do odkrywania nowych trendów i diagnozowania zmieniających się oczekiwań uczestników rynku pracy. Obszary te wciąż ewoluują, szczególnie teraz – w obliczu globalnej pandemii. Rolą odpowiedzialnego pracodawcy jest pozostać wrażliwym i elastycznym w procesie zarządzania kadrami oraz dbania o morale zespołów.

Od wielu lat powtarzam, że bez względu na zmieniające się okoliczności gospodarczo-społeczne, niezmienne w naszej firmie pozostają dwa aspekty. Wartości i dążenie do tworzenia przyjaznych miejsc pracy. Uważamy, że pracownik, który czuje się potrzebny, doceniany i szczęśliwy w gronie współpracowników jest największą wartością każdego pracodawcy. Nie zapominamy oczywiście o kwestiach tak fundamentalnych, jak poczucie bezpieczeństwa zawodowego i finansowego. Gwarancja stabilizacji zatrudnienia i przejrzyste jego warunki, umowa o pracę, a także benefity socjalne to dziś w Media Expert szanowany standard. Kultywujemy wartości oparte na koncepcji współdziałania, a nie współzawodnictwa. Tworzymy indywidualne ścieżki kariery, w których to rozwój i przyszłe awanse zależą wyłącznie od zaangażowania i ambicji pracownika. Zapewniamy w zasadzie nieograniczony dostęp do programów rozwoju kompetencji, szkoleń i pracy z trenerami rozwoju zawodowego. Otwieramy się również na młodość i innowacyjne pomysły. Od 2 lat, we współpracy z Politechniką Poznańską, prowadzimy staże dla uczniów i studentów szkół i uczelni wielkopolskich. Z dumą mogę potwierdzić, że wielu uczestników tych staży, już dziś zasila szeregi naszych działów logistyki, czy IT.

Dbamy o tzw. work-life balance. Zachęcamy naszych pracowników do dzielenia się swoimi pasjami i tworzenia bliskich relacji w oparciu o odkrywanie siebie nawzajem. Takie zespoły, które się lubią i znają nie tylko „z pracy”, lepiej i zgodniej wykonują swoje zadania, cechuje je dobra organizacja i naturalne wykorzystanie najlepszych kompetencji ich członków. Ten team-spirit szczególnie dobrze widać w realizowanych programach wolontariatu pracowniczego. Z niezmienną fascynacją obserwujemy, jak wspólne czynienie dobra na rzecz najbardziej potrzebujących integruje zespoły, pozwala łączyć je niewidzialną nicią wzajemnego szacunku i sympatii. W tym roku, oprócz wolontariatu, wspólnie z działającą przy Media Expert Fundacją „Włącz się!”, zrealizowaliśmy również projekt wyposażenia 100 szpitalnych oddziałów ratunkowych w urządzenia piorące i środki czyszczące. Z pomocy skorzystały m.in. wszystkie szpitale jednoimienne, zajmujące się wyłącznie obsługą pacjentów chorych na Covid-19. Wewnętrzny odbiór tego przedsięwzięcia przez pracowników był niezwykle pozytywny. Wyrazem solidarności i zaangażowania w niesienie pomocy była choćby oddolna inicjatywa organizacji aukcji przez pracowników, z której dochód przeznaczony był również na wsparcie placówek służby zdrowia, a także hospicjum Caritasu. Niesienie dobra i zmienianie świata na lepsze to nasz wspólny obowiązek.

Elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się trendy, szacunek dla pracownika i gwarancja jego stabilnego zatrudnienia, a także zachęcanie do dzielenia się dobrem i pajsami – to elementy, które dziś sytuują nas w gronie solidnych pracodawców i pożądanych miejsc pracy. Przede wszystkim jednak to, w którym miejscu dziś jest nasza sieć, to zasługa 9 tysięcy pracowników, których codzienna praca pozwala skutecznie konkurować na trudnym rynku i w trudnych czasach. Z tego miejsca wszystkim moim Koleżankom i Kolegom chciałbym podziękować za ten trud. W imieniu całego mojego zespołu deklaruję, że konsekwentnie będziemy robić wszystko, aby praca w Media Expert była synonimem bezpieczeństwa, współpracy, a także poszanowania indywidualności, światopoglądu, ambicji i życiowych pasji.

Grzegorz Tyluś, dyrektor HR w Media Expert

Follow by Email
LinkedIn
Share