Z dumą i ogromnym zaszczytem przyjmujemy kolejny, piąty z rzędu, tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. Cieszymy się bardzo, że nasza strategia budowania przyjaznych miejsc pracy oraz dbania o pozytywne relacje międzyludzkie przynosi wymierne efekty. W ciągu 18 lat działania sieci Media Expert, udało nam się wypracować autorskie rozwiązania w zakresie zarządzania kadrami, a także wdrażać i udoskonalać standardy, dzięki którym każdy pracownik ma szansę na zawodowy rozwój, doskonalenie umiejętności oraz realizację ambicji finansowych.
Pomimo zaskakujących wyzwań ostatnich miesięcy, sieć Media Expert stale podąża drogą rozwoju. Do końca bieżącego roku przekroczymy próg 500 elektromarketów w całej Polsce. To wynik, który dziś jest poza zasięgiem naszych konkurentów. Z pewnością czeka nas wciąż wiele trudnych sprawdzianów, ale przez 18 lat zgromadziliśmy wiedzę i fantastycznych ludzi, którzy mają entuzjazm i umiejętność podejmowania trafnych decyzji w skomplikowanych momentach.
Wzmacniamy nasze szeregi młodymi talentami – ludźmi, którzy są na starcie swojej zawodowej drogi. Powiew świeżości był dla nas zawsze inspiracją do odkrywania nowych trendów i diagnozowania zmieniających się oczekiwań uczestników rynku pracy. Obszary te wciąż ewoluują, szczególnie teraz – w obliczu globalnej pandemii. Rolą odpowiedzialnego pracodawcy jest pozostać wrażliwym i elastycznym w procesie zarządzania kadrami oraz dbania o morale zespołów.
Od wielu lat powtarzam, że bez względu na zmieniające się okoliczności gospodarczo-społeczne, niezmienne w naszej firmie pozostają dwa aspekty. Wartości i dążenie do tworzenia przyjaznych miejsc pracy. Uważamy, że pracownik, który czuje się potrzebny, doceniany i szczęśliwy w gronie współpracowników jest największą wartością każdego pracodawcy. Nie zapominamy oczywiście o kwestiach tak fundamentalnych, jak poczucie bezpieczeństwa zawodowego i finansowego. Gwarancja stabilizacji zatrudnienia i przejrzyste jego warunki, umowa o pracę, a także benefity socjalne to dziś w Media Expert szanowany standard. Kultywujemy wartości oparte na koncepcji współdziałania, a nie współzawodnictwa. Tworzymy indywidualne ścieżki kariery, w których to rozwój i przyszłe awanse zależą wyłącznie od zaangażowania i ambicji pracownika. Zapewniamy w zasadzie nieograniczony dostęp do programów rozwoju kompetencji, szkoleń i pracy z trenerami rozwoju zawodowego. Otwieramy się również na młodość i innowacyjne pomysły. Od 2 lat, we współpracy z Politechniką Poznańską, prowadzimy staże dla uczniów i studentów szkół i uczelni wielkopolskich. Z dumą mogę potwierdzić, że wielu uczestników tych staży, już dziś zasila szeregi naszych działów logistyki, czy IT.
Dbamy o tzw. work-life balance. Zachęcamy naszych pracowników do dzielenia się swoimi pasjami i tworzenia bliskich relacji w oparciu o odkrywanie siebie nawzajem. Takie zespoły, które się lubią i znają nie tylko „z pracy”, lepiej i zgodniej wykonują swoje zadania, cechuje je dobra organizacja i naturalne wykorzystanie najlepszych kompetencji ich członków. Ten team-spirit szczególnie dobrze widać w realizowanych programach wolontariatu pracowniczego. Z niezmienną fascynacją obserwujemy, jak wspólne czynienie dobra na rzecz najbardziej potrzebujących integruje zespoły, pozwala łączyć je niewidzialną nicią wzajemnego szacunku i sympatii. W tym roku, oprócz wolontariatu, wspólnie z działającą przy Media Expert Fundacją „Włącz się!”, zrealizowaliśmy również projekt wyposażenia 100 szpitalnych oddziałów ratunkowych w urządzenia piorące i środki czyszczące. Z pomocy skorzystały m.in. wszystkie szpitale jednoimienne, zajmujące się wyłącznie obsługą pacjentów chorych na Covid-19. Wewnętrzny odbiór tego przedsięwzięcia przez pracowników był niezwykle pozytywny. Wyrazem solidarności i zaangażowania w niesienie pomocy była choćby oddolna inicjatywa organizacji aukcji przez pracowników, z której dochód przeznaczony był również na wsparcie placówek służby zdrowia, a także hospicjum Caritasu. Niesienie dobra i zmienianie świata na lepsze to nasz wspólny obowiązek.
Elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmieniające się trendy, szacunek dla pracownika i gwarancja jego stabilnego zatrudnienia, a także zachęcanie do dzielenia się dobrem i pajsami – to elementy, które dziś sytuują nas w gronie solidnych pracodawców i pożądanych miejsc pracy. Przede wszystkim jednak to, w którym miejscu dziś jest nasza sieć, to zasługa 9 tysięcy pracowników, których codzienna praca pozwala skutecznie konkurować na trudnym rynku i w trudnych czasach. Z tego miejsca wszystkim moim Koleżankom i Kolegom chciałbym podziękować za ten trud. W imieniu całego mojego zespołu deklaruję, że konsekwentnie będziemy robić wszystko, aby praca w Media Expert była synonimem bezpieczeństwa, współpracy, a także poszanowania indywidualności, światopoglądu, ambicji i życiowych pasji.
Grzegorz Tyluś, dyrektor HR w Media Expert
Zapraszamy!