sr2logo
Bohaterowie codzienności - Strony Rynku

Bohaterowie codzienności

Rozmowa z Jarosławem Sobczykiem, dyrektorem personalnym Biedronki

1– Po raz kolejny otrzymujecie Państwo tytuł Solidnego Pracodawcy Roku. Zacznijmy może od wyjaśnienia – dlaczego warto być dobrym pracodawcą i co to w ogóle dla Państwa oznacza?
– Biedronka to przede wszystkim ludzie, bez których nie udałoby się osiągać takich wyników w tak wymagającym czasie. Tak jak nasi pracownicy wspierają i dbają o naszych klientów, tak my dbamy i wspieramy ich w codziennej pracy. Dajemy im poczucie bezpieczeństwa i stabilności, oferując zatrudnienie w oparciu o umowę o pracę, a także szeroki pakiet benefitów. Gotowość naszych zespołów do pracy w trakcie pandemii COVID-19 pokazała, jak ważna jest wzajemna relacja. Bycie dobrym pracodawcą oznacza więc dla nas docenianie pracowników, poprzez odpowiadanie na ich potrzeby, a także dostosowywanie oferty do zmieniającego się rynku pracy.
– Oferowana przez firmę paleta świadczeń motywacyjnych jest najszersza na rynku polskim. Które benefity z perspektywy Państwa pracowników wydają się najistotniejsze?
– Jesteśmy dumni z naszego bogatego zaplecza socjalnego. Nasze programy wsparcia podzieliliśmy na 3 filary: zdrowie, rodzina oraz edukacja. Pracownicy korzystają z prywatnej opieki medycznej oraz karty Multisport. Ogromną popularnością cieszą się paczki świąteczne, których w samym 2020 roku wydaliśmy ponad 140 000 zarówno dla naszych pracowników, jak i ich dzieci. Zwiększyliśmy również grudniowe środki na kartach przedpłaconych. Wychodząc naprzeciw potrzebom rodzin wielodzietnych, w ramach programu Rodzinne Wsparcie na Plus, pracownicy wychowujący minimum 4 dzieci dostaną dodatkowe zasilenia kart przedpłaconych. Dostosowujemy nasze programy do zmieniającej się rzeczywistości i tym samym w zeszłym roku dzieci naszych pracowników otrzymały komputery do nauki w trybie zdalnym w ramach Domowej szkoły z Biedronką.
– Jak Państwa zdaniem zmienił się rynek HR w obliczu pandemii, i jakie rozwiązania okazały się najskuteczniejsze w tej sytuacji?
– Decyzje podejmowane w naszej branży muszą być szybkie i dopasowywać się do rządowych rozporządzeń oraz oczekiwań naszych klientów. Pomimo wielu trudności i zmian w obszarze HR, działamy na pełnych obrotach, na pierwszej linii frontu. Dla nas priorytetem jest, aby nasi pracownicy oraz klienci czuli się bezpiecznie, gdyż wiemy, że wszyscy musimy dawać z siebie 110%, aby zapewnić dostępność asortymentu w naszych sklepach. Pandemia pokazuje prawdziwe oblicze firm dlatego Biedronka od samego początku działa proaktywnie w kwestiach bezpieczeństwa. Prowadzimy komunikację w sklepach oraz dostarczamy pracownikom środki ochrony w postaci żeli antybakteryjnych, maseczek, rękawiczek i osłon z pleksiglasu. Rozpoczęliśmy współpracę z Glovo, aby nasi klienci mogli robić zakupy online. W biurach, stołówkach i autobusach pracowniczych obowiązuje ścisły reżim sanitarny. Nawiązaliśmy współpracę z firmami zewnętrznymi, które testują naszych pracowników, w przypadku pojawienia się potencjalnego ryzyka – dzięki temu szybko identyfikujemy obszary zagrożenia i od razu na nie reagujemy. Przystosowaliśmy więc system pracy do obowiązującej sytuacji, ale nasza postawa się nie zmieniła – pracownicy Biedronki to niesamowici ludzie, którzy mimo trudności zdają sobie sprawę ze społecznej odpowiedzialności wynikającej z faktu zatrudnienia w branży, w jakiej pracują. W marcu oraz kwietniu zeszłego roku przyznaliśmy pracownikom sklepów oraz Centr Dystrybucyjnych dodatkowe premie, a w grudniu 2020 ponad 60 tys. pracowników otrzymało od nas bony rabatowe o wartości 1000 zł na zakupy w Biedronce. Coroczną imprezę świąteczno-noworoczną przenieśliśmy do świata wirtualnego i tym samym ponad 70 tys. naszych pracowników mogło się zintegrować i spędzić ten czas wspólnie. W tym roku zdecydowaliśmy się wypłacić Nagrodę Roczną wcześniej, zwiększając jej wartość do 2500 zł brutto.
– Jak zatem zmiany wdrożone w trakcie trwania pandemii wpłyną na dalsze funkcjonowanie firmy i jak będzie wyglądała Państwa
przyszłość?
– Branża retail to środowisko bardzo dynamiczne, co szczególnie widać w ostatnim okresie. Naszą misją jest codzienne dostarczanie ponad 4 mln Polakom produktów najlepszej jakości i z tego nasze zespoły wywiązują się znakomicie, za co jesteśmy im bardzo wdzięczni. Pracujemy z zachowaniem zasad reżimu sanitarnego, który pewnie zostanie z nami jeszcze jakiś czas. Niemniej jednak, z takimi ludźmi na pokładzie nie martwię się o przyszłość Biedronki, oczywiście mając z tyłu głowy wyzwania, które na nas czekają. Dokładamy wszelkich starań, żeby zachować ciągłość działań i nasi klienci mogli odwiedzać nasze sklepy w całej Polsce. Codziennie.

Follow by Email
LinkedIn
Share