sr2logo
Labo Print S.A. z tytułem Solidny Pracodawca Roku 2021 - Strony Rynku

Labo Print S.A. z tytułem Solidny Pracodawca Roku 2021

Lider i międzynarodowy dostawca na rynku kompleksowych rozwiązań reklamowych, ale również lokalny, Wielkopolski pracodawca, który dzięki zaangażowanej grupie specjalistów i pasjonatów, nieustannie rozwija swoją ofertę oraz śmiało wkracza na kolejne rynki europejskie.

Program Solidny Pracodawca Roku wyłania, honoruje i promuje najlepszych pracodawców w Polsce. Specjalnie powołana komisja konkursu, ocenia między innymi politykę personalną, dbałość o bezpieczeństwo i warunki pracy, warunki socjalne, zewnętrzne i wewnętrzne opinie o firmie, dynamikę zatrudnienia na przestrzeni ostatnich lat, ścieżkę kariery, a także działania podejmowane na rzecz pracowników.

Kilka słów o firmie

Początkowo firma Labo Print znana była jako drukarnia wielkoformatowa. Dziś jest wiodącą marką w branży reklamowej, dobrze znaną w Polsce i cenioną w całej Europie, wśród kontrahentów z branży. Pierwotną ofertę wydruków wielkoformatowych na popularnych nośnikach, takich jak folie, banery i siatki, wzbogaciły akcesoria reklamowe i flagowe, materiały POS, opakowania fasonowe, kartony klapowe, standy i displaye, etykiety, papierowe kubki oraz litery przestrzenne i systemy reklamowe z podświetleniem LED.
Szeroki wachlarz oferowanych usług i produktów oraz odpowiedzialne podejście do zarządzania produkcją, pozwalają na zapewnienie stabilności zatrudnienia zespołu najlepszych specjalistów. Kolejne wielomilionowe inwestycje w park maszynowy oraz wysokie stany magazynowe, umożliwiają Labo Print realizację zleceń, których nie może się podjąć konkurencja.
– Inwestujemy w najnowsze technologie, udoskonalamy procesy i rośniemy z roku na rok od ponad 15 lat. Nie tylko w zakresie przychodów ze sprzedaży, a również pod względem zespołu pracowników. Dwadzieścia osób w pierwszych dwóch latach działalności, 20 razy więcej po 15 latach, w dniu dzisiejszym zatrudniamy już ponad 400 osób. Bez dobrze dobranego i zgranego zespołu, nie dotarlibyśmy tu, gdzie jesteśmy. – mówi Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu firmy Labo Print S.A.
Od 2015 roku firma jest notowana na rynku głównym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i może poszczycić się pełną transparentnością i stabilnym rozwojem.
Od pięciu lat z rzędu, firma otrzymuje tytuł Diamentu od magazynu Forbes oraz tytuł Gazeli Biznesu od dziennika Puls Biznesu. Otrzymała też wiele wyróżnień, zarówno branżowych – pierwsze miejsce w konkursie Art Of Packaging 2020 w kategorii Free Style za swój produkt SmartBox, jak również została doceniona przez Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju, za wkład w rozwój gospodarki Rzeczpospolitej Polskiej.

Zatrudnienie w Labo Print

Firma zatrudnia obecnie ponad 400 pracowników, a dzięki nieustannemu poszerzaniu oferty oraz ekspansji na kolejne rynki, rekrutacja prowadzona jest w sposób ciągły. Labo Print oferuje swoim pracownikom możliwość skorzystania z prywatnej opieki medycznej Lux-Med, ubezpieczenia grupowego oraz karnetów Multisport, dających możliwość korzystania z tysięcy obiektów sportowych w całej Polsce.
Pracownicy mają możliwość podnoszenia kwalifikacji zawodowych, a także poszerzenia kompetencji, dzięki wewnętrznym i zewnętrznym szkoleniom zawodowym.
Dzięki temu, że Spółka rośnie tak szybko, umożliwia zatrudnionym osobom zarówno awans poziomy jak i pionowy, a czynnikami decydującymi są posiadane i rozwijane kompetencje, predyspozycje oraz doświadczenie zawodowe. W poszczególnych działach spółki prowadzone jest wiele projektów rozwojowych, a uczestnictwo w nich i wdrażane inicjatywy pracownicze, są ciągłym elementem rozwoju kompetencyjnego i technologicznego spółki.
Biznes społecznie odpowiedzialny Firma Labo Print już od prawie dziesięciu lat prowadzi szereg działań z zakresu CSR. W ostatnich latach m.in.:
– wzięła udział w ogólnopolskiej akcji Razem dla Medyków, podczas której ufundowano 30 tysięcy posiłków dla pracowników służby zdrowia biorących udział w walce z pandemią;
– w ramach wewnętrznej inicjatywy, wyremontowała i nadała dziecięcego, bajkowego wyrazu, dziecięcemu oddziałowi onkologicznemu w Klinice Onkologii, Hematologii i Transplantologii Pediatrycznej w Poznaniu: https://laboprint.eu/labo-print-revolutionery-hp-latex-technology/

– celem zmniejszenia ilości odpadów, wykonała karmniki ze skrzyń pozostałych po zakupie maszyn powstało ok. 100 sztuk karmników, przekazanych do 2 placówek edukacyjnych, gdzie zostały zagospodarowane na cele własne oraz zlicytowane w aukcjach charytatywnych;
– w czasie pandemii wspierała środowiska medyczne, przekazując do placówek medycznych maseczki, przyłbice oraz przegrody separacyjne.
Dodatkowo firma Labo Print stosuje rozwiązania proekologiczne. Dba o zakup produktów ze źródeł, które przywiązują uwagę do zrównoważonego rozwoju. Najchętniej wybierani są dostawcy, którzy mogą się pochwalić certyfikacją FSC, jak na przykład firma dostarczająca drewniane konstrukcje leżaków. Certyfikat FSC, czyli Forest Stewardship Council, to certyfikat wydawany przez organizację, odpowiedzialną za certyfikację lasów oraz wszelkiego rodzaju wyrobów z drewna i papieru. Postępowanie zgodnie z wytycznymi FSC pozwala na to, by móc pozyskać drewno nie naruszając przy tym bogactw biologicznych i struktury lasów.

– Wiele razy, wybierając dostawców i kontrahentów, jeśli tylko możemy, wybieramy tych społecznie odpowiedzialnych. Przykładem jest, chociażby dostawca materiałów poliestrowych, który w naszym imieniu sadzi drzewa, za każdą zakupioną przez nas rolkę materiału poliestrowego.  – mówi Krzysztof Fryc, Prezes Zarządu firmy Labo Print S.A.

Dodatkowo, marka Label Express, należąca do grupy Labo Print, jest producentem etykiet reklamowych, między innymi papierowych z certyfikacją FSC.
Procesy produkcyjne wdrożone w Labo Print mają na celu minimalizację odpadów, poprzez wdrożenie specjalnych programów do optymalizacji druku, jak i segregację odpadów celem maksymalnego zwiększenia ilości odpadów oddawanych do recyklingu. W ostatnim kwartale, dzięki współpracy z firmą AMS S.A., Labo Print pomogło marce BMW w redukcji śladu węglowego w outdoorowej, prośrodowiskowej kampanii reklamowej najnowszego modelu samochodu elektrycznego, tworząc obieg zamknięty materiałów EKO Backlight. Wszystkie materiały kampanii zrealizowanej na EKO Backlightach i EKO Dynamic Backlightach trafiają do ponownego przetworzenia, co przyczynia się do powstawania EKO systemu świadomego przetwarzania materiałów w kolejnych procesach. Wykorzystane w kampanii ekologiczne farby lateksowe, umożliwiają ponowne użycie materiałów w innych celach. Wydruki są ponadto znacznie lżejsze od tradycyjnych, co bezpośrednio wpływa na ograniczenie emisji CO2 przy transporcie i realizacji kampanii.

Systematycznie wymieniany jest także park maszynowy, na możliwie najbardziej zaawansowany technologicznie, by korzystać z jak najbardziej ekologicznych technologii, minimalizując dzięki temu zużycie energii elektrycznej.

W ramach wolontariatu pracowniczego zatrudnieni biorą udział w wielu inicjatywach charytatywnych i społecznych. W ramach partnerstwa od wielu lat firma wspiera organizację biegu ulicznego Ekiden w Poznaniu, organizowanego przez Kancelarię Pragmatiq.

Widać zatem wyraźnie, że Labo Print działając bardzo szeroko i ogólnoeuropejsko, nie zapomina także o lokalnej społeczności. Czy to wspierając różnorodne inicjatywy dobroczynne, czy stale inwestując w rozwój, stwarza coraz to nowe miejsca pracy dla setek osób z regionu Wielkopolski.
Jak można się przekonać, rekrutacja jest niemal ciągła, bo stanowisk przybywa w sposób liniowy, a aktualne ogłoszenia, są zawsze dostępne na profilu Spółki tutaj:
https://pracodawcy.pracuj.pl/labo-print-s-a,160530/oferty-pracy

Follow by Email
LinkedIn
Share