sr2logo
Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie - Strony Rynku

Lidl i NCEŻ łączą siły w walce o dłuższe i zdrowsze życie

Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej połączyły siły w walce o zdrowie i dobre nawyki żywieniowe Polaków. Ponadto Lidl zobowiązał się, by do końca 2025 r. zredukować o 20% zawartość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Wspólnym celem jest poszerzenie wiedzy Polaków na temat zdrowego i świadomego odżywiania. Bez nazwy-1

 

Statystyki dotyczące odżywiania dzieci mówią same za siebie – 90% odżywia się nieprawidłowo i aż 1/3 z nich już ma nadwagę, cierpi na otyłość lub z powodu niedożywienia. Co gorsza – coraz więcej polskich dzieci wciąż tyje. Według badań WHO, Polska zbliża się do europejskiej niechlubnej czołówki występowania nadwagi i otyłości. W związku z niepokojącymi wynikami badań Lidl Polska i Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wspólnie podejmują rękawicę w walce o zdrowe i dłuższe życie Polaków. Synergia działań pomoże klientom dokonywać zdrowych wyborów podczas zakupów i zachęcać do aktywności fizycznej. – Polskie dzieci tyją najszybciej w Europie, dlatego tak ważne jest, byśmy zmieniali swoje nawyki żywieniowe. W codziennym świadomym odżywianiu należy pamiętać o spożywaniu pięciu posiłków dziennie oraz jedzeniu co najmniej 0,5 kg warzyw i owoców. Ważne jest również ograniczenie spożywania soli i cukru, które mają negatywny wpływ na zdrowie i sylwetkę. Mam nadzieję, że nasza współpraca z Lidl Polska sprawi, że Polacy z większą chęcią będą świadomie się odżywiać. Tak, by żyć dłużej i zachować zdrowie jak najdłużej – komentuje prof. dr hab. n. med. Mirosław Jarosz, dyrektor NCEŻ. – Lidl Polska przyjął zobowiązanie, że do 2025 r. obniży o 20% ilość dodanej soli i cukru w produktach marek własnych. Wiemy, że mamy duży wpływ na to, co znajduje się w koszykach zakupowych wielu Polaków, dlatego naszym priorytetem jest dostarczanie najlepszych produktów. Czujemy odpowiedzialność, jaka na nas ciąży, więc razem z NCEŻ rozpoczynamy kolejny etap współpracy, podczas którego będziemy zachęcać do redukcji soli i cukru w  diecie, a także do uprawiania aktywności fizycznej, która znajduje się u podstaw najnowszej Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej – informuje Aleksandra Robaszkiewicz, Communications Manager Lidl Polska. Zredukowana zawartość dodanych soli i cukru Lidl pracuje nad składami produktów marek własnych od kilku lat, by osiągnąć cel, jakim jest redukcja dodanej soli i cukru o 20%. W przypadku cukru firma kładzie nacisk na artykuły spożywcze, które są spożywane chętnie i w dużych ilościach przez dzieci. Redukcja soli koncentruje się na artykułach, które jemy często i stanowią duży udział dziennego spożycia soli, a tej najwięcej przyjmujemy w pieczywie. Do końca 2019 r. Lidl chce osiągnąć średnią zawartość soli w pieczywie na poziomie 1,00 g/100 g, a jeszcze w 2018 r. wynosiła ona 1,32 g/100 g (wyłączone są chleby, bułki oraz precle posypane solą oraz te zawierające składniki bogate w sól jak ser czy oliwki). Produktami, których skład został opracowany przez firmę tak, by spełniać nowe założenia w przypadku cukru są m.in. płatki śniadaniowe, jogurty i napoje jogurtowe, desery, lody, słodkie wypieki, kremy do smarowania, słodycze dla dzieci, sosy (ketchup itp.) i dania gotowe. Teraz Ketchup Junior (Kania) zawiera 25% mniej soli i cukru, jogurt Moje Duo z bananem i płatkami czekoladowymi ma obniżoną zawartość cukru o prawie 17%. Mniej soli znajdziemy w: chlebie i bułkach, wędlinach, daniach gotowych i pizzach, sosach, zupach, snackach i przekąskach (słone wypieki, chipsy itp.) – na przykład chleb na maślance zawiera aż 32% mniej soli. Od dawna w walce o zdrowe odżywianie Działania Lidl Polska od dłuższego czasu skupiają się na zdrowym i świadomym odżywianiu. Sieć nieustannie rozszerza ofertę o produkty BIO, bez laktozy czy glutenu, asortyment z myślą o weganach i wegetarianach, a na „Ryneczku Lidla” wciąż pojawiają się nowe owoce i warzywa – również te z certyfikowanych upraw ekologicznych. W zeszłym roku Lidl wydał książkę „Jeść zdrowiej. Warzywa i owoce”, która zawiera informacje na temat zdrowego odżywiania, przechowywania posiłków oraz przepisy na pyszne dania, których bazą są warzywa i owoce. Informacje o firmie:


Lidl Polska należy do międzynarodowej grupy przedsiębiorstw Lidl, w której skład wchodzą niezależne spółki prowadzące aktywną działalność na terenie całej Europy. Historia sieci Lidl sięga lat 30. XX wieku, a pierwsze sieci pod szyldem tej marki powstały w Niemczech w latach 70. XX wieku. Obecnie w 30 krajach istnieje około 10 500 sklepów tej marki, a w Polsce ponad 670.

Follow by Email
LinkedIn
Share