sr2logo
Media Expert – dumai poczucie odpowiedzialności - Strony Rynku

Media Expert – duma
i poczucie odpowiedzialności

W ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy, pracodawcy w Polsce stanęli w obliczu zupełnie nowych wyzwań. Pandemia wymusiła wprowadzenie korekt w dotychczasowych strategiach zarządzania kadrami i konieczność ukierunkowania działań na aspekty związane z bezpieczeństwem i stabilizacją zatrudnienia.

Jednakże w trudnych warunkach hartuje się stal i mamy głębokie przekonanie, że zebrane doświadczenia ostatnich dwóch lat umocniły nas, jako firmę, społeczność i wspólnotę celów, a także zdeterminowały naszą aktywność w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu.

Tytuł Solidnego Pracodawcy przypadł nam czwarty rok z rzędu. Rozpiera nas duma, ale i poczucie odpowiedzialności. Wyróżnienie to, choćby z racji czasu, w którym go otrzymujemy, cieszy nas szczególnie. Pandemiczne okoliczności nie sprzyjały spokojnej realizacji planów w niemal każdym obszarze prowadzenia biznesu. Uważam jednak, że dotychczasowe działania, których wspólnym mianownikiem była idea budowania przyjaznych miejsc pracy oraz dbania o pozytywne relacje międzyludzkie, przyniosła wymierne efekty.

Pozostajemy wierni przekonaniu, że pracownik, który czuje się potrzebny, doceniany i szczęśliwy w gronie współpracowników jest największą wartością każdego pracodawcy. Nie wolno nam oczywiście zapominać o poczuciu bezpieczeństwa zawodowego i finansowego. Nic nie zmieniło się w kontekście priorytetowego traktowania kwestii gwarancji stabilnego zatrudnienia. Przejrzyste warunki, umowa o pracę, a także benefity socjalne to, jak nigdy dotąd, pożądany przez pracowników standard. Niezmiennie, na każdym poziomie zarządzania HR, promujemy koncept współdziałania, a nie współzawodnictwa. Indywidualne ścieżki kariery otwierają chętnym nowe perspektywy, szanse i możliwości, których osiągnięcie zależy wyłącznie od osobistego zaangażowania i ambicji pracownika. Wciąż zapewniamy nieograniczony dostęp do programów rozwoju kompetencji, szkoleń i pracy
z trenerami rozwoju zawodowego z tą różnicą, że ich realizacja z oczywistych przyczyn odbywa się obecnie przede wszystkim w trybie zdalnym.

Work-life balance to jeden z najważniejszych aspektów naszych działań. Szanujemy i zachęcamy nasze Koleżanki i Kolegów do dzielenia się swoimi pasjami i tworzenia bliskich relacji opartych na koleżeństwie, a czasem nawet przyjaźniach. Nie chcemy, aby nasi pracownicy byli dla siebie zupełnie anonimowi. Poczucie wspólnoty, wzajemnego szacunku i zaufania przekłada się nie tylko na codzienną motywację, ale i lepszą organizację pracy, skuteczniejsze wykorzystanie naturalnych kompetencji oraz wzajemne inspirowanie do realizacji ambicji zawodowych.  Zawsze będziemy wspierać nasze zespoły w inicjatywach, których celem jest integrowanie wokół wspólnych celów, budowanie empatii i otwartości na potrzeby drugiego człowieka. Uważam bowiem, że wspólne czynienie dobra to efektywny katalizator budowania silnych relacji międzyludzkich i legendarnego team-spirit.

Wolontariat pracowniczy to jednak nie jedyny aspekt realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu. Naszą atencję i wsparcie kierowaliśmy tam, gdzie kompetencje lidera na rynku RTV/AGD były najbardziej pożądane. Przez 2 lata aktywnie wspieraliśmy polską służbę zdrowia. Wyposażyliśmy ponad 100 oddziałów ratunkowych, w tym stricte covidowych w sprzęt AGD. Przekazaliśmy sprzęt AGD i komputerowy na rzecz czterech szpitali tymczasowych – w Warszawie, Wrocławiu, Gdańsku i Sopocie. Wyposażyliśmy ratowników i zespoły medyczne w ponad 1000 powerbanków, dzięki którym podczas wielogodzinnych dyżurów mogli być w kontakcie ze swoimi rodzinami. Wreszcie, rozwinęliśmy naszą współpracę z ratownikami górskimi. Dzięki sprzętowi przekazanemu przez Fundację Media Expert „Włącz się!”, GOPR jeszcze skuteczniej może nieść pomoc poszkodowanym w górach – od Bieszczad na wschodzie, po Góry Izerskie na zachodzie Polski.

Jeszcze raz dziękujemy za przyznanie naszej sieci tytułu Solidnego Pracodawcy Roku. Dziękuję również moim niemal 9 tys. Koleżankom i Kolegom, z którymi wspólnie od ponad 20 lat budujemy największą wartość Media Expert – społeczność.

Grzegorz Tyluś, dyrektor HR w Media Expert

 

Follow by Email
LinkedIn
Share