sr2logo
Rozpoczyna się 4 edycja konkursu „Lidl Fair Pay”! - Strony Rynku

Rozpoczyna się 4 edycja konkursu „Lidl Fair Pay”!

Lidl Polska łączy siły z United Nations Global Compact Network Poland w walce o równość płacową. Rozpoczyna się 4 edycja konkursu „Lidl Fair Pay”!
Już po raz czwarty Lidl Polska wraz z nowym partnerem strategicznym – United Nations Global Compact Network Poland (UN GCNP) oraz partnerem merytorycznym – firmą doradczą Korn Ferry, przyzna nagrodę „Lidl Fair Pay” przedsiębiorstwom, których polityka wynagrodzeniowa jest najbardziej wyrównana. Rozpoczęcie konkursu nie bez powodu ma miejsce 8 marca. Oprócz Dnia Kobiet to także data otwarcia ważnej dyskusji publicznej w ramach konferencji UN GCNP – Ring the bell for gender equality.
Różnice w zarobkach kobiet i mężczyzn są w dalszym ciągu zauważalne na większości stanowisk. Kobiety na polskim rynku są wynagradzane średnio o 7% gorzej niż mężczyźni, chociaż piastują porównywalne stanowiska – wynika z badania firmy doradczej Korn Ferry w ramach 3 edycji „Lidl Fair Pay”, które objęło ponad 16 000 pracowników przedsiębiorstw działających na polskim rynku (wrzesień 2021).
Zespół Lidl Polska liczy obecnie ponad 24 000 pracowników. Natomiast 70% kierowników średniego szczebla oraz m.in. menedżerów sklepów stanowią kobiety, dlatego idea fair pay jest Lidlowi szczególnie bliska. W Lidl Polska wszyscy pracownicy na tych samych stanowiskach otrzymują jednakowe wynagrodzenia, niezależnie od płci, wieku i innych subiektywnych przesłanek. Decydują wyłącznie kompetencje. Jedną z zalet pracy w Lidl Polska jest również szansa na rozwój zawodowy – firma promuje awanse wewnętrzne oraz równość płacową. Budowanie kompetentnego i zróżnicowanego zespołu w oparciu o obiektywne kryteria to istotny element strategii CSR Lidl Polska na lata 2020 – 2025 oraz długofalowej polityki personalnej.
Jako społecznie odpowiedzialna firma Lidl wspiera ideę fair pay, dlatego w 2019 r. sieć stworzyła konkurs „Lidl Fair Pay”. Nagroda docenia przedsiębiorstwa wyznaczające wysokie standardy na polskim rynku w zakresie równości płacowej. Do wzięcia udziału w konkursie Lidl Polska zaprasza już teraz polskie firmy z sektora FMCG, farmaceutycznego, ubezpieczeń oraz IT, zatrudniające do 1500 osób, których polityka wynagrodzeniowa między kobietami a mężczyznami jest najbardziej wyrównana. Zgłoszenia przyjmowane są od 8 marca do końca czerwca 2022 roku. Zwycięzca konkursu zostanie ogłoszony podczas ceremonii wręczenia nagród, w trakcie kongresu European Circular Retail Congress 2022. W ten sposób sieć zachęca inne podmioty na rynku do zmian.
– Współpraca z Lidl Polska oraz przystąpienie firmy do Programu Business & Human Rights to dla nas ważny krok naprzód. Każdy nowy uczestnik programu, w tym firma o takim zasięgu jak Lidl, to dla nas kolejna szansa na powielanie idei równości płac i roli kobiet w biznesie oraz wzmacnianie przekazu naszych działań. Jesteśmy pełni uznania dla dotychczasowych działań Lidla w zakresie promowania równości płac oraz z przyjemnością obejmujemy patronat nad konkursem „Lidl Fair Pay”. To w naszej ocenie ważna społecznie inicjatywa, ale też szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw na dążenie do wysokich standardów działań – mówi Anna Potocka-Domin, Dyrektorka Programu Business & Human Rights, United Nations Global Compact Poland.