Szczyt paczkowy to szczególny czas w roku dla firm kurierskich. Odpowiadamy na wyjątkowo duże potrzeby zarówno sektora handlu, jak i konsumentów. Grudzień to moment wielu atrakcyjnych promocji, które są świetną okazją do przygotowania prezentów z okazji zbliżających się Świąt Bożego Narodzenia, ale nie tylko. Z badań wynika, że dla 67% internautów bardziej atrakcyjne ceny są motywacją do kupowania online1. Dlatego szczyt paczkowy to zawsze wyzwanie, do którego w DHL Parcel przygotowujemy się już od połowy roku. Kluczowym zadaniem jest doręczenie naszym klientom przesyłek na czas. Aby było to możliwe, stawiamy na nieustanny rozwój infrastruktury oraz wdrażanie innowacyjnych i efektywnych rozwiązań m.in. z zakresu automatyki i robotyki, a także digitalizacji. Integracja technologii w procesach to większa satysfakcja klientów i wyższa jakość obsługi, która jest naszym wyróżnikiem.
Optymistyczne prognozy mimo trudnego czasu
Mimo że wielu konsumentów zapowiada zaciskanie pasa, to czas okołoświąteczny jest zawsze wyjątkową okolicznością, wpływającą pozytywnie na decyzje zakupowe. Optymistyczne prognozy prezentują m.in. ekonomiści z Deloitte. Przewidują oni wzrost sprzedaży internetowej w tym sezonie świątecznym o 13,5 proc., podczas gdy dla sklepów stacjonarnych szacują wzrost na poziomie mniej niż 6 proc. Rosnąca sprzedaż w e-sklepach przekłada się na zwiększone wolumeny firm kurierskich.
Oznacza to, że szczyt paczkowy będzie intensywny, co dostrzegamy już teraz. Dlatego przygotowania w DHL Parcel do tego corocznego wyzwania rozpoczynają się już kilka miesięcy wcześniej. Prowadzimy szczegółowe analizy i weryfikujemy pojawiające się ekspertyzy. Klienci coraz chętniej kupują on-line, a przedsiębiorcy, sprzedający w sieci rozwijają swoje biznesy, prowadząc ekspansję na rynki zagraniczne. Świat e-handlu wiąże się z digitalizacją na każdym etapie procesu. Dlatego stawiamy na cyfrowe rozwiązania dla naszych klientów. Integracja technologii w procesach i usługach DHL pozwala nam skutecznie odpowiadać na potrzeby klientów oraz wspierać efektywność operacyjną i kosztową. Rozwiązania takie jak: wygodne zwroty, sieć OOH złożona z punktów POP i automatów POP BOX, platforma do nadawania paczek paczking.pl, usługa „Przekieruj”, służąca zarządzaniu przesyłką, system powiadomień oraz trak&trace, godzinowe przedziały doręczeń i wiele innych, to przykłady projektów, działań i usprawnień, które pozwalają nam jeszcze lepiej obsługiwać klientów, zwłaszcza w szczycie paczkowym.
Naszym nadrzędnym celem zawsze jest dostarczenie przesyłek klientom na czas, z zachowaniem najwyższej jakości obsługi. Do tego, poza strategicznym planowaniem, niezbędne są również innowacyjne rozwiązania infrastrukturalne, które pozwalają nam działać na szeroką skalę.
Innowacyjność to większa wydajność operacyjna
Zastosowanie automatyzacji i robotyki w branży logistycznej to coraz bardziej znaczący trend. Wspiera procesy i zwiększa ich produktywność. Mobilne lub stacjonarne roboty wkrótce przyjmą coraz więcej funkcji w łańcuchu dostaw, wspierając pracowników w magazynowaniu, transporcie oraz dostawach.
W DHL Parcel testujemy różne rozwiązania automatyzujące procesy, przykładowo, manipulator ergonomiczny, wspierający pracowników w transporcie cięższych przesyłek. Z kolei półautonomiczny robot Follow me, również testowe rozwiązanie DHL, mocno wspiera pracę w magazynach.
Na innowacje stawiamy także w każdej kolejnej sortowni i terminalu. Nasz najnowszy, w pełni zautomatyzowany terminal P2, zlokalizowany w Kostrzynie koło Poznania, został wyposażony w pierwszy w Polsce system Cross-belt, pozwalający na bezbłędne sortowanie 7,5 tys. przesyłek na godzinę.
To wynik, który plasuje placówkę w Kostrzynie wśród najnowocześniejszych i najbardziej efektywnych tego typu obiektów w Polsce i Europie. Wciąż rozwijamy naszą ekspercką wiedzę i inwestujemy w coraz bardziej nowoczesne i innowacyjne rozwiązania w sortowniach i terminalach.
Kompleksowe rozwiązania dla wygody klientów
Wspominając o trendach logistycznych nie zapominamy także o tym, co ostatecznie jest najważniejsze dla klientów – swobodnych i elastycznych możliwościach odebrania lub nadania przesyłki. Już dziś oferujemy mieszkańcom zarówno dużych miast, jak i mniejszych miejscowości dostęp do kompleksowych rozwiązań DHL Parcel. Przez kompleksowość rozumiemy zarówno doręczanie przez kuriera, które nadal jest najpopularniejszą opcją dostawy, jak i sieć naszych punktów obsługi paczek, a teraz także automatów. DHL Parcel oferuje już ponad 14 000 punktów DHL POP, w których klient ma aż 4 dni na odbiór, a jego paczka jest przechowywana w bezpiecznych warunkach, gdzie wysoka bądź niska temperatura na zewnątrz nie ma negatywnego wpływu na zawartość przesyłki. Pożądaną przez klientów formą odbioru są również automaty paczkowe, którymi także dysponujemy. W automatach DHL POP BOX klienci mogą zapłacić kartą lub blikiem. To wygodne formy płatności, które cieszą się coraz większą popularnością. Dostarczane do automatów DHL paczki będą czekać na klienta aż do czterech dni, czyli znacznie dłużej niż w maszynach dotychczas dostępnych na rynku, oferowanych przez inne firmy kurierskie.
To działanie to także kolejny, ważny krok naszej firmy w stronę zrównoważonego rozwoju. Dostawy do sieci DHL POP oraz automatów paczkowych znacznie przyczyniają się bowiem do ograniczenia emisji CO2.
Raport Gemius „E-commerce w Polsce 2022”
Zapraszamy!