sr2logo
Stawiamy na ludzi - Strony Rynku

Stawiamy na ludzi

z Katarzyną Szczęsną, dyrektorem ds. personalnych w hotelach Crowne Plaza® Warsaw – The HUB oraz Holiday Inn Express® Warsaw – The HUB rozmawia Tina Dej

– Gratulacje, udało się w tym roku zdobyć wyróżnienie w projekcie Solidny Pracodawca Roku. Co dla Państwa oznacza solidność zatrudnienia?
– Z pewnością solidność zatrudnienia przynosi realne korzyści całej organizacji. Jeśli chcemy opisać ją w kilku słowach, myślę że adekwatnymi określeniami będą stabilność, szacunek, otwartość oraz przejrzystość – zarówno w kontekście relacji, jak i zasad awansu w firmie. Solidny pracodawca to także taki, który dba o możliwości rozwoju pracowników, gwarantuje odpowiedni system motywacyjny i świadczenia socjalne oraz realizuje oddolne inicjatywy pracownicze. To w końcu taki, który potrafi zbudować i utrzymać zaufanie swoich pracowników.
– Na jakich założeniach i wartościach opiera się koncepcja prowadzonej w firmie polityki personalnej?
– Nasze oba obiekty znajdujące się w budynku The Warsaw Hub należą do międzynarodowej grupy hotelowej IHG Hotels & Resorts, w związku z tym nasze założenia są głęboko zakorzenione w wartościach wyznawanych globalnie. Wśród nich wymienić możemy m.in. otwartość. W każdym z ponad 6000 naszych obiektów na całym świecie każdy jest mile widziany – bez względu na płeć, orientację, kulturę czy wyznawaną religię. Mowa tu oczywiście zarówno o gościach hotelowych, jak i pracownikach. Dokładnie takie same wartości wyznajemy w obiektach przy rondzie Daszyńskiego 2, gdzie nasi pracownicy swoją codzienną pracą i profesjonalizmem przyczyniają się do sukcesu firmy każdego dnia.
– Czym firma jako pracodawca może zachęcić potencjalnego pracownika?
– Ciekawych inicjatyw zachęcających do podjęcia pracy w naszych obiektach nie brakuje. Mowa tu m.in. o rozwiniętym systemie motywacyjnym, na który składają się np. prowizje od sprzedaży czy regularne premie okolicznościowe oraz w przypadku osiągnięcia założonych celów. Stawiamy także na odpowiednią integrację załogi. Organizujemy pikniki pracownicze, wspólnie oglądamy wydarzenia sportowe czy organizujemy szereg innych aktywności dla pracowników w tym: Celebrate Service Week, warsztaty sushi, warsztaty makijażu, turniej PlayStation, lunche tematyczne w stołówce pracowniczej, wspólne wycieczki rowerowe czy warsztaty jogi odbywające się w hotelu. Proponujemy szeroki zakres świadczeń socjalnych, na który składają się m.in.: opieka medyczna, dofinansowanie wypoczynku – w tym stawki pracownicze na pobyty w hotelach sieci IHG na całym świecie, bezpłatne posiłki w stołówce pracowniczej, bilety do kina, dofinansowanie pakietów sportowych, prezenty z okazji urodzin, ślubu lub narodzin dziecka, 50 proc. zniżki na ofertę gastronomiczną hotelu dla pracowników, uniformy dla pracowników liniowych, a także pranie odzieży biznesowej pracowników, którzy nie są wyposażeni w uniformy.
– W jaki sposób zakład pracy pomaga w rozwoju zawodowym zatrudnionych pracowników?
– Nasi pracownicy mają stałą możliwość podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych poprzez udział w szkoleniach zewnętrznych oraz wewnętrznych. Sieć IHG dysponuje platformą szkoleniową MyLearing oferującą kilka tysięcy szkoleń i kursów. Ponadto, pracownicy mają możliwość rozwijania swoich umiejętności podczas task forces organizowanych w ramach sieci IHG w innych hotelach (m.in. coroczna obsługa Forum Ekonomicznego w Davos). Wspieramy także pracowników w dodatkowych działaniach dążących do poszerzenia ich kompetencji. Finansujemy m.in.: kursy podnoszące kwalifikacje zawodowe, konkursy kulinarne, studia podyplomowe i studia MBA, lekcje języków obcych czy szkolenia z zakresu obsługi MS Excel. Wspieramy także rozwój pracowników poprzez przejrzysty system awansu w firmie m.in. umożliwiający pracownikom ubieganie się o wolne stanowiska pracy w hotelach sieci IHG Hotels & Resorts.

Follow by Email
LinkedIn
Share