sr2logo
Więcej niż owocowe czwartki: jak Coca-Cola HBC redefiniuje standardy benefitów - Strony Rynku

Więcej niż owocowe czwartki: jak Coca-Cola HBC redefiniuje standardy benefitów

O to, aby Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie mogła dostarczać konsumentom napoje zgodnie ze strategią 24/7, czyli na każdą okazję i porę dnia, troszczy się ponad 1800 zatrudnionych w niej osób. Doceniając zaangażowanie swych pracowników, firma kładzie ogromny nacisk na zapewnienie im przyjaznych warunków pracy, szerokich możliwości rozwoju oraz licznych benefitów. Sprawdźmy, na czym polegają działania, dzięki którym firma po raz kolejny zdobyła prestiżowy tytuł Solidnego Pracodawcy.

Dla Coca-Cola HBC tworzenie inkluzywnego środowiska pracy i różnorodności zespołów polega na realizacji odpowiedniej polityki pracowniczej i wdrażaniu procedur przeciwdziałających jakiejkolwiek dyskryminacji. Jednym z takich punktów jest założenie globalne w ramach Misji Zrównoważonego Rozwoju, że do 2025 połowę stanowisk kierowniczych w firmie będą zajmowały kobiety – w 2023 było to 57% pań w zarządzie i 42% w kadrze menedżerskiej*. To tylko jeden z przykładów podejścia Coca-Cola HBC do takich wartości jak równość, różnorodność i zaangażowanie.
W ramach troski o pracowników wdrożono wiele działań wspierających ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Mowa tutaj zarówno o rozbudowanych pakietach opieki medycznej i szczepieniach ochronnych, jak i o Programie Pomocy Pracownikom, zapewniającym całodobowy dostęp do anonimowego wsparcia przez specjalistów w kwestiach osobistych i zawodowych.

Organizowane są też wydarzenia, takie jak Be Well Days, w ramach których pracownicy mogą podejmować aktywności wspierające ich dobrostan (to m.in. masaże w biurze, zajęcia sportowe i warsztaty) oraz korzystać z konsultacji z lekarzami różnych specjalizacji, dietetykami, psychologami i trenerami personalnymi.

Coca-Cola HBC zapewnia też możliwość pracy zdalnej bądź też hybrydowej. Innym przejawem troski o równowagę między życiem zawodowym a prywatnym są dodatkowe dni wolne, przyznawane np. za wykorzystanie całego urlopu w danym roku czy staż pracy.

Coca-Cola HBC oferuje pracownikom liczne programy szkoleniowe oraz nowoczesne platformy edukacyjne. Kulturę ciągłego uczenia promuje się, organizując edukacyjne webinary, a także zachęcając pracowników do tworzenia indywidualnych planów rozwoju.

W pakiecie benefitów umieszczono poza klasycznymi świadczeniami jak opieka medyczna czy karty sportowe, także m.in. karty lunchowe, kwartalne dostawy produktów z portfolio oraz premie i nagrody specjalne. Znajdziemy tam również ubezpieczenia na życie i system kafeteryjny, który pozwala pracownikom wybierać najatrakcyjniejsze dla nich rozwiązania.

Firma organizuje pikniki rodzinne, dni otwarte w biurach, a także oferuje prezenty świąteczne i dofinansowanie wyprawek szkolnych. Latem dzieci mogą korzystać z zajęć z animatorami, które organizowane są w biurach firmy.

Warto wspomnieć także o działaniach integracyjnych (to m.in. konkursy tematyczne oraz inicjatywa Kawa z…), które sprzyjają budowaniu relacji między zespołami i wzmacnianiu więzi w organizacji. Ważnym elementem jest tutaj również kultura doceniania pracowników z długoletnim stażem, polegająca na honorowaniu ich m.in. dyplomami i prezentami jubileuszowymi.

Coca-Cola HBC jest pracodawcą, który rozumie, że sukces firmy zaczyna się od ludzi, natomiast dbałość o ich zdrowie, rozwój, integrację i dobrostan to coś więcej niż strategia biznesowa. Kluczowe są tutaj bowiem szacunek dla zespołu, docenianie jego zaangażowania i budowanie silnych więzi – a w tym przypadku owocowe czwartki to zdecydowanie za mało.

*Źródło: Raport ESG 2023 Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie