sr2logo
Kultura innowacji kluczem do sukcesu - Strony Rynku

Kultura innowacji kluczem do sukcesu

Jeszcze kilka lat temu Idea Bank był startupem, świadczącym usługi bankowe dla przedsiębiorstw. Obecnie, jego pionierskie rozwiązania dla biznesu zdobywają uznanie nie tylko w Polsce, ale i za granicą. Idea Bank zdobył właśnie tytuł Solidnego Pracodawcy, który pokazuje, że jest to nie tylko dynamicznie rozwijająca się instytucja finansowa, ale również atrakcyjne miejsce pracy!

 

5

– Na przestrzeni lat staliśmy się rozpoznawalną marką i daliśmy się poznać jako firma przyjazna przedsiębiorcom. Ludzie chwalą nasz bank za dobre produkty czy ciekawy marketing. Pytają również, jak wygląda praca u nas. Przyznane nam godło Solidnego Pracodawcy jest dowodem na to, że warto wybrać naszą firmę i dołączyć do nas – komentuje Aneta Falba, dyrektor personalny Idea Banku.

Środowisko sprzyjające kreatywności

Świeże podejście do biznesu, elastyczność i dynamika działania sprawiają, że Idea Bank przyciąga do siebie wiele młodych osób, które zaczynają karierę właśnie tutaj i rozwijają się wraz z firmą. – Często najlepszym specjalistą okazuje się być nasz uczeń, dlatego wprowadziliśmy programy staży i praktyk atrakcyjnych dla studentów. Szczególnie doceniają nas ci, którzy od pomysłu lubią przechodzić szybko do jego realizacji i męczą ich ograniczenia w postaci mnogich procedur i procesów, które nie sprzyjają postępowi – wyjaśnia Aneta Falba. Aby organizacja była innowacyjna musi też pobudzać i nagradzać kreatywność swoich pracowników. Dlatego Idea Bank organizuje m.in. konkurs „Mam Ideę”, w którym pracownicy mogą zgłaszać pomysły na ulepszenie organizacji, nowe rozwiązania itd.
Co miesiąc do wygrania są atrakcyjne nagrody, a najlepsze zaproponowane inicjatywy są wdrażane.

Szansa na rozwój

– Indywidualizujemy ścieżkę rozwoju każdego pracownika, m.in. w oparciu o narzędzia diagnozy potrzeb rozwojowych, takie jak AC/DC czy ocena 360 stopni. W procesie rozwoju pomaga nam też realizacja ocen okresowych z naciskiem na rzetelny feedback. To wszystko sprawia, że nasi pracownicy stają się coraz lepsi i bardziej zmotywowani – tłumaczy dyrektor personalny Idea Banku. Eksperci Idea Banku cyklicznie prowadzą wewnętrzne warsztaty pozwalające na doskonalenie umiejętności np. z zakresu arkuszy kalkulacyjnych i baz danych. Pracownicy sprzedaży mają możliwość udziału w inspirujących konferencjach, spotkań z zarządem oraz osobami ze świata biznesu, zaś osobom obejmującym stanowiska kierownicze bank finansuje studia podyplomowe Akademia Menedżera.

Dodatkowa motywacja

Zatrudnienie w Idea Banku to nie tylko stała pensja. Pracownicy obsługi klienta objęci są systemem premiowym. Firma dba również o ich integrację i zaangażowanie, organizując wyjazdy i imprezy. W Idea Banku działa także liga piłki nożnej oraz piłki siatkowej wraz z trenerem, organizowane są nawet udziały w maratonach. Mocną stroną Idea Banku niewątpliwie jest atmosfera i świetna współpraca w zespołach. Pracownicy cenią sobie możliwość omawiania i rozwiązywania problemów oraz wsparcie ze strony ich przełożonych.


 

– Idea Bank pozwala na poznawanie przedsiębiorców i uczenie się biznesu od najlepszych praktyków – naszych klientów. Dla mnie to ciągłe doskonalenie siebie i ludzi, z którymi pracuję. To możliwość uwolnienia dziecięcej ciekawości do poznawania świata – zaznajamiania się z różnymi branżami i ich specyfiką, badania na co stawiać, czego unikać.
Piotr Bialik, Departament Sprzedaży (Idea Hub)

– Idea Bank jest stosunkowo młodym projektem, dzięki czemu mamy poczucie, że kreujemy przyszłość tej firmy. Osobiście bardzo cenię sobie swobodę pracy, która uczy samodzielności i samodyscypliny. Do pracy przede wszystkim motywuje mnie partnerska relacja z przełożonym oraz zdrowa rywalizacja. Zgrany, lojalny zespół to podstawa zadowolenia.
Mateusz Ziarno, Zespół Kredytów Online

– Tutaj wierzy się w umiejętności pracownika, daje się możliwości rozwoju i realizowania własnych pomysłów. Zaczynałem od kontaktu telefonicznego z klientami.
Po kilku miesiącach zacząłem zarządzać zespołem i rozwijam się razem z nim, mając wpływ na kształt całej organizacji. Spędzam w pracy 40 godzin tygodniowo – to co robię musi sprawiać przyjemność, dawać satysfakcję i możliwość spełnienia własnych ambicji.
Piotr Gralec, Biuro Zarządzania Relacjami z Klientem

– Idea Bank słynie z innowacyjności – zmiany poprawiające produkty, czy procesy u nas wprowadzane są średnio raz na dwa tygodnie. Dzięki umiejętności szybkiej adaptacji stanowimy silny i kreatywny skład. Poza możliwością rozwoju, atrakcyjną ścieżką kariery, odpowiedniego wynagrodzenia ważny jest fakt, by po weekendzie czy urlopie wracać do pracy z uśmiechem, tak jest w moim przypadku, i to doceniam w tej firmie.
Mariola Ołtarzewska, Zespół ds. Kredytów Online

– Każdy dzień pracy w Idea Banku to nowe wyzwania i możliwość rozwoju. Tutaj w pełni mogę wykorzystać swoją kreatywność i wyobraźnię do realizacji ciągle nowych projektów. Nuda? Tutaj to słowo w ogóle się nie pojawia. To, co mnie najbardziej motywuje, to ludzie, z którymi pracuję. Wspólny cel i zadania nakręcają nas do działania. Idea Bank to nieustający maraton rozwoju.
Ewa Kryńska, Biuro Finansowania Przedsiębiorstw

– Wybrałam Idea Bank, ponieważ jestem IDEAlnym przykładem szerokich możliwości rozwoju w tym banku. Pracę tutaj rozpoczęłam jeszcze będąc na studiach, pełniąc funkcję asystentki – obecnie zajmuję indywidualne stanowisko w Departamencie Personalnym. Pracując w samym środku „HR-owego centrum dowodzenia”, mogę zapewnić, że od tej strony Idea Bank jest godnym zaufania pracodawcą. Moją główną motywacją do pracy jest atmosfera wewnątrz firmy, wśród wielu młodych ludzi – na których tak bardzo stawia pracodawca. A to, co liczy się dla mnie najbardziej, to robić to, co się kocha.
Alicja Klukowska, Zespół ds. Kadr i Płac

Follow by Email
LinkedIn
Share