Sieć sklepów KiK dzięki niesłabnącym działaniom ekspansyjnym może pochwalić się liczbą blisko 450 lokalizacji w całej Polsce. Jaki był dla firmy KiK poprzedni rok i jak prezentują się plany sieci, która po raz kolejny otrzymała wyróżnienie „Top Marka”? O tym poniżej.
KiK wraz z końcem 2022 roku osiągnął liczbę blisko 450 sklepów w Polsce. Sieć jest obecna w Polsce przeszło 10 lat i konsekwentnie rozwija swoją pozycję na rynku. Jednym z głównych celów firmy jest ekspansja na polskim rynku, utrzymana w tempie około 50 nowych sklepów rocznie.
– Pomimo że mamy już blisko 450 sklepów KiK w całej Polsce, chcemy powiększać naszą sieć. Wiemy, że na polskim rynku wciąż jest jeszcze miejsce na kolejne sklepy KiK, co wynika z naszych analiz, ale jest też potwierdzane przez zapytania klientów, które pojawiają się w mediach społecznościowych KiK. Aktualnie dążymy do osiągnięcia liczby 650 sklepów w Polsce, chociaż już dzisiaj mogę powiedzieć, że nie jest to liczba docelowa, a jedynie kierunek dalszej ekspansji – komentuje Robert Boguszewski, dyrektor generalny sieci sklepów KiK.
„Stale niskie ceny”
Założenia ekspansyjne KiK odnoszą się nie tylko do ilości nowych sklepów, ale także do warunków, jakie musi spełnić dana lokalizacja. Wśród nich powierzchnia lokalu – preferowana to około 650 mkw., komfortowy dostęp do minimum 15 miejsc parkingowych, a także możliwość atrakcyjnej zewnętrznej ekspozycji towaru. Istotne jest również sąsiedztwo operatorów spożywczych, drogerii lub popularnych sklepów branżowych. Tak jak niezmienne pozostają oczekiwania wobec obiektów, tak nie zmienia się też misja KiK oferowania dobrej jakości produktów w atrakcyjnych cenach.
– Jestem dumny, że KiK jest ważną częścią polskiego rynku dyskontów niespożywczych i nie boję się mówić o tym, że przyczyniliśmy się do wzrostu popularności tego formatu. Na przestrzeni ostatnich lat zmieniły się oczekiwania i świadomość polskiego klienta, do których staramy się dostosowywać, pozostając przy tym wiernym zasadzie oferowania dobrych jakościowo produktów w korzystnych cenach. Poprzez naszą politykę cenową, która zawiera się w haśle „stale niskie ceny”, nie zmuszamy klienta do kompromisów – w KiK można kupić to, co modne, dobrej jakości, a w dodatku niedrogie. Jest to szczególnie istotne w obecnej sytuacji gospodarczej, wskutek której robienie tańszych zakupów dla wielu osób już nie jest „łowieniem” okazji, tylko koniecznością – podsumowuje Robert Boguszewski.
KiK nie zamierza się zatrzymywać i deklaruje, że w kolejnych miesiącach usłyszymy o nowych otwarciach i kolejnych punktach na mapie Polski. Sieć sklepów KiK ma na swoim koncie dwa złote wyróżnienia Laur Klienta (2016 i 2017), a otrzymana właśnie Top Marka jest piątą tego typu nagrodą dla marki KiK (2018, 2020 i 2021, 2022 i 2023).
Zapraszamy!