sr2logo
Lidl – mądry wybór - Strony Rynku

Lidl – mądry wybór

Lidl Polska to dynamiczna i odnosząca sukcesy sieć sklepów spożywczych, która liczy już ponad 600 placówek na terenie całego kraju i zatrudnia ponad 15000 pracowników. Od 15 lat marka zdobywa zaufanie milionów klientów i wyznacza trendy na rynku, proponując wysokiej jakości produkty spożywcze w atrakcyjnych, niskich cenach.

4Lidl koncentruje się na rozwijaniu oferty marek własnych, których obecnie ma ponad 100. Bezpieczeństwo i powtarzalną wysoką jakość produktów potwierdzają badania w zewnętrznych, akredytowanych laboratoriach, których co roku firma przeprowadza ponad 6000. Oprócz badań, kluczowa jest także współpraca z dostawcami, od których Lidl wymaga certyfikatów jakościowych, takich jak IFS czy BRC na najwyższym poziomie. Współpraca z polskimi producentami jest dla Lidla priorytetowa – sprzedaż polskich artykułów spożywczych stanowi ponad 70% obrotu firmy. Przystępne ceny to obok wysokiej jakości mocny wyróżnik oferty Lidla. Klienci to doceniają. Z myślą o nich Lidl poszerza asortyment o produkty certyfikowane, np. jabłka grójeckie z unijnym certyfikatem Chronione Oznaczenie Geograficzne, wodę Saguaro Junior opiniowaną przez Instytut Pomnik Centrum Zdrowia Dziecka, a także asortyment z logo EU ORGANIC BIO LOGO, Rainforest Alliance, UTZ oraz MSC. Lidl pracuje nad ciągłym ulepszaniem swojej oferty, dlatego firma podjęła decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jajek klatkowych do roku 2025, a także przyjęła zobowiązanie o redukcji zawartości soli oraz cukru w produktach marek własnych o 20% – cel ten planowany jest do osiągnięcia do 2025 r. (rozumiany jako obniżenie w całym kupowanym asortymencie marek Lidla średniej ważonej zawartości dodawanego cukru oraz soli o 20%). Duże znaczenie w ofercie Lidla mają koncepty, np. Ryneczek Lidla, w ramach którego oferowane są świeże warzywa i owoce, dostarczane do sklepów każdego dnia, oraz Chrupiące z pieca, czyli strefy odpieku pieczywa. Warto podkreślić, że wszystkie chleby i bułki dostępne w sklepach Lidla nie zawierają konserwantów. Lidl jest w Polsce pionierem jeżeli chodzi o tygodnie tematyczne, przede wszystkim te promujące kuchnie różnych stron świata. Tydzień hiszpański, amerykański, grecki, czy meksykański to tylko nieliczne przykłady spośród nich. Ale Lidl to również ciekawa, zmieniająca się co tydzień oferta produktów przemysłowych i odzieży, począwszy od tekstyliów Esmara, Livergy, Lupilu, poprzez małe AGD Silvercrest i akcesoria kuchenne Ernesto, aż po meble Livarno i pościele Meradiso, czy narzędzia Parkside i sprzęt ogrodowy Florabest. Lidl nieustannie pracuje nad tym, by jego koncepty promocyjne wyróżniały się na rynku. Wynikiem tego jest regularne poszerzanie spektrum działań, co sprawia, że Lidl wyprzedza działania konkurencji, stając się liderem w swojej branży. We wrześniu 2017 r. wystartowała usługa Lidl Podróże, a tym samym Lidl stał się multiagentem turystycznym, oferując egzotyczne podróże, unikalne wyprawy i wyjątkowe przeżycia w ramach wycieczek krajowych i zagranicznych. Oprócz tradycyjnych form wypoczynku, w ofercie znaleźć można również niebanalne „wyjazdy z pomysłem”, a wszystko to w atrakcyjnych, bardzo korzystnych cenach. Nowością wprowadzoną w ubiegłym roku jest również Winnica Lidla (winnicalidla.pl), czyli system rezerwacji win online. Odbiór i zapłata za wino następuje w preferowanym przez klienta sklepie, po uprzedniej weryfikacji wieku kupującego. Oferta Winnicy Lidla jest dużo szersza niż asortyment dostępny w sklepach i w tej chwili obejmuje już nie tylko wina, ale również alkohole wysokoprocentowe typu whisky. Winnica Lidla to oprócz oferty alkoholi również kompendium wiedzy o winie, pełne porad i wskazówek. Warto podkreślić, że w przyjętą strategię firmy integralnie wpisany jest zrównoważony rozwój, który od wielu lat realizowany jest pod hasłem „W trosce o lepsze jutro”. Lidl aktywnie działa charytatywnie, wspierając inicjatywy lokalne i globalne oraz dbając o środowisko. Wszystkie działania, w które sieć jest zaangażowana, opierają się na pięciu filarach: społeczeństwo, pracownicy, asortyment, dostawcy i środowisko.

You may also like...