sr2logo
Circle K stawia na dobre relacje wśród pracowników i przyjazną atmosferę - Strony Rynku

Circle K stawia na dobre relacje wśród pracowników i przyjazną atmosferę

„Wiele historii, jedna stacja” to hasło nowej kampanii employer brandingowej Circle K, w której firma udowadnia, że dobre relacje pomiędzy pracownikami oraz przyjazna atmosfera są kluczem do sukcesu w budowaniu zgranego i efektywnego zespołu. O specyfice pracy w Circle K oraz nowej kampanii employer brandingowej opowiedziała Marta Noszczak, HR Business Partner w Circle K Polska.

4– W ostatnim czasie ruszyliście Państwo z nową kampanią employer brandingową. Jakie były główne cele i założenia tej kampanii?

– W kampanii prowadzonej pod hasłem „Wiele historii, jedna stacja” chcieliśmy pokazać nasz największy kapitał – niesamowitych ludzi, którzy tworzą naszą firmę. Oddaliśmy im głos, aby mogli opowiedzieć swoje historie, pokazać zaangażowanie i pasję w realizowanych codziennie zadaniach oraz powiedzieć za co cenią pracę w Circle K. To była niezwykła przygoda dla nas wszystkich. Kampania była poprzedzona badaniami na grupie pracowników dotyczącymi stopnia ich zadowolenia z pracy oraz czynnikach, które na to wpływają. Dzięki tym badaniom mogliśmy opracować employer value proposition, czyli wyróżniki naszej marki, które sprawiają, że nasza oferta jako pracodawcy jest ceniona zarówno przez potencjalnych, jak i obecnych pracowników. Badania przyniosły wiele ciekawych wniosków. Okazało się, że nasi pracownicy najbardziej cenią dobrą atmosferę oraz swój zgrany zespół. Dowiedzieliśmy się również, że pracownicy Circle K są dumni z jakości oferowanych na stacji produktów. Dzięki licznym kontrolom i certyfikatom pracownicy są pewni, że nasze produkty są doskonałej jakości dlatego chętnie polecają je klientom. Przeprowadzone badania potwierdziły nasze przypuszczenia, nasi pracownicy są naszymi najlepszymi ambasadorami. Bazując na tych wynikach podjęliśmy decyzję o zaangażowaniu ich w budowanie marki pracodawcy.

– Czy możemy już mówić o pierwszych rezultatach kampanii? Czy jest jeszcze zbyt wcześnie?

– Kampania employer brandingowa wystartowała w lutym tego roku. Wyszliśmy z założenia, że początek roku to może być czas kiedy część osób myśli o zmianie pracy. Elastyczne podejście do potrzeb zespołu oraz fakt, że stacje Circle K otwarte są 24 godziny na dobę i siedem dni w tygodniu, sprawiają, że nasza oferta pracy pozwala ludziom o zróżnicowanym wieku i stylu życia na łączenie pracy z innymi obowiązkami. Start kampanii był bardzo dobry. Sama kampania, a także nowa, przejrzysta i łatwa w obsłudze strona kariery – www.praca.circlek.pl, która umożliwia aplikowanie na wybrane stanowisko w kilku prostych krokach, przełożyły się na wzrost liczby aplikacji. Obecnie, w związku z wybuchem pandemii, większość prowadzonych przez nas rekrutacji została zawieszona. Liczymy jednak, że gdy tylko sytuacja się unormuje, powrócimy do prowadzonych wcześniej rekrutacji. Pamiętajmy jednak, że nie tylko liczba aplikacji jest wyznacznikiem sukcesu kampanii. Na oczekiwane efekty, takie jak zmniejszenie kosztu pozyskania zaangażowanego i efektywnego pracownika oraz wzrost zaangażowania pracowników w procesy rekrutacyjne, musimy jeszcze poczekać.

– Przyciągnąć odpowiedniego kandydata to jedno. Jak jednak sprawić, aby utalentowany pracownik został w firmie na dłużej?

– Kluczem do budowania zgranego i efektywnego zespołu jest zmniejszenie rotacji pracowników, czemu również służy udoskonalony proces rekrutacji. W nowej kampanii zależało nam na pokazaniu naszej kultury, atmosfery, jaka panuje na stacjach oraz wartości, jakimi się kierujemy. Pokazanie od początku tego, kim jesteśmy i jakie są nasze priorytety, sprawia, że na stanowiska w Circle K aplikują osoby, które identyfikują się z naszą kulturą organizacyjną, dla których dobra atmosfera i praca w zgranym zespole są bardzo ważne. Jeśli dodatkowo kandydat na stanowisko sprzedawcy ceni możliwość poznawania nowych osób oraz lubi obsługę klienta, jest duża szansa, że dołączy do grona pracowników i zostanie z nami na dłużej. Mamy również świadomość tego, że aby pozyskać i motywować pracowników, powinniśmy oferować atrakcyjny pakiet świadczeń dodatkowych. Nasi pracownicy mogą liczyć na elastyczny grafik, o którym już wspominałam, a także takie benefity jak prywatna opieka medyczna czy pakiet sportowy. Nie wymagamy doświadczenia, ponieważ nasz system szkoleń wewnętrznych pozwala na ciągłe doskonalenie umiejętności i poszerzanie kompetencji. O tym, jak zgranym zespołem są pracownicy naszych stacji mogliśmy przekonać się w związku z prowadzonymi przez firmę działaniami społecznymi w czasie pandemii koronawirusa. Dzięki zaangażowaniu naszych pracowników oraz wolontariuszy PCK paczki z podstawowymi produktami spożywczymi, trafiły dotychczas do 5 tys. seniorów w całej Polsce, a dzięki przekazanym na ten cel punktom EXTRA Club wsparcie otrzyma kolejnych 1200 seniorów. Nasi pracownicy byli bardzo zaangażowani w ten proces, a przygotowywanie paczek, pomimo tego, że było ich dodatkowym zadaniem, dało im mnóstwo satysfakcji. Kolejny raz nasi pracownicy udowodnili, że razem możemy osiągać szczyty.

– W tym roku zostaliście wyróżnieni tytułem „Solidny Pracodawca Roku”. Co ten tytuł oznacza dla Państwa?

– Wyróżnienie tytułem „Solidarny Pracodawca” jest przede wszystkim potwierdzeniem, że nasze wysiłki jako pracodawcy zostały docenione. Celem programu „Solidny Pracodawca” jest wyłonienie najlepszych pracodawców w Polsce, którzy promują ciekawe rozwiązania HR i dzielą się swoim doświadczeniem. Wyróżnienie udowodniło również, że działamy przestrzegając wszelkich norm i zasad związanych m.in. z bezpieczeństwem pracy. Bardzo cieszę się, że nasza firma znalazła się w tym gronie. Jest to jednak w dużej mierze zasługa naszych pracowników, którzy codziennie podejmują wysiłek, aby nasze stacje funkcjonowały jak najlepiej i sprawiają, że życie naszych klientów jest odrobinę łatwiejsze każdego dnia.

–Dziękuję za rozmowę!

 

Follow by Email
LinkedIn
Share