sr2logo
Czy warto w firmie stawiać na wartości? T-Mobile przekonuje, że tak - Strony Rynku

Czy warto w firmie stawiać na wartości? T-Mobile przekonuje, że tak

O wartościach firmowych w ostatnich latach mówi się sporo. Z im bardziej rozbudowaną i dojrzałą organizacją mamy do czynienia, tym większą możemy mieć pewność, że ma ona swój zestaw zasad tworzący kulturę danego miejsca pracy. Ich rzeczywiste przeniesienie z prezentacji bezpośrednio do realiów życia służbowego bywa dla przedsiębiorstw niemałym wyzwaniem. Warto się z nim zmierzyć – zwłaszcza że sukces łatwiej osiągnąć w zmotywowanym i wspierającym zespole. Taką próbę od lat podejmuje T-Mobile, które dla swoich pracowników zorganizowało Tydzień Wartości mający podsumować i przypomnieć zasady, jakimi kieruje się marka wobec klientów i pracowników.

Często bywa tak, że wartości, które przyjmują osoby zatrudnione w danej firmie, są jedynie tłem codziennej pracy. Zdarza się także, że członkowie zespołu kierują się raczej własną intuicją, niż metodą działania, która wynikałaby bezpośrednio z systemu wartości organizacji. W efekcie do środowiska pracy wkrada się chaos, trudniej o standaryzację i wypracowanie dobrych praktyk, nie wspominając już o motywacji, której pracownikom po prostu zaczyna brakować.
W jaki zaś sposób wprowadzić je do codziennego funkcjonowania zespołów, pokazuje przykład T-Mobile. Ta firma technologiczna regularnie przypomina swoim pracownikom o wartościach, jakimi kieruje się w stosunku do klientów, a także wobec pracowników. Jedną z okazji do wspomagania przyswojenia tych zasad był zorganizowany niedawno Tydzień Wartości. Dzięki takim inicjatywom pracownicy mają poczucie, że wszystko co robią ma jakiś cel, a każde działanie ma podstawy w filozofii firmy.

Marka stawia na rozwój #MagentaTeam – ma to być mix różnych kompetencji, doświadczeń, osobowości i poglądów – w tej różnorodności
T-Mobile widzi swoją siłę, a inicjatywy takie jak ta mają podkreślić ten walor. Jak widać – działa. Gigant telekomunikacyjny został niedawno wyróżniony tytułem Solidny Pracodawca, co jest oficjalnym potwierdzeniem tego, że pracownicy są traktowani uczciwie. Co istotne, w budowanie kultury pracy zaangażowani są nie tylko członkowie zespołu HR. Kluczową rolę odgrywają dobre relacje z liderami, którzy swoje przywództwo budują w oparciu o sześć wartości przyjętych przez markę.

6 Magentowych Wartości

Znany niemal wszystkim w Polsce duży gracz na rynku technologicznym swoje wartości opisał jako zasady, którymi kierują się pracownicy T-Mobile. Należą do nich:
– Działam z szacunkiem, wobec naszych klientów i współpracowników, wykazując się empatią i pozostając otwartym na różne argumenty i punkty widzenia.
– Jesteśmy w tym razem – wierzymy w otwartą, opartą na wzajemnej współpracy kulturę, która przekłada się na efektywność i satysfakcję.
– Możesz na mnie polegać – dotrzymujemy danego słowa wobec Klientów i członków #MagentaTeam i pomagamy innym realizować cele i zadania.
– Działam odważnie i skutecznie – bierzemy pełną odpowiedzialność za swoje zadania i wyniki, podejmujemy odważne decyzje i wychodzimy poza schematy.
– Łączy nas klient – dążymy do poznania i zaspokojenia potrzeb klientów. Działamy uczciwie i etycznie w kontaktach z nimi.
– Jesteśmy ciekawi i rozwijamy się – dbamy o samodzielny rozwój kompetencji i dzielimy się wiedzą z koleżankami i kolegami. Jesteśmy otwarci na nowe rozwiązania i dostosowujemy się do zmieniającego się otoczenia.

Tych kilka zdań ma stanowić podstawę wszystkiego, co robi T-Mobile – tak, aby wywrzeć pozytywny wpływ na życie ludzi w Polsce, nie tylko jeśli chodzi o zasięg sieci czy sprawdzoną technologię. W ogłoszonym dla pracowników Tygodniu Wartości chodziło o celebrowanie ducha zespołu, który stoi przy swoich wartościach i wierzy w dokonywanie prawdziwych zmian.

W ramach projektu pracownicy codziennie otrzymywali omówienia poszczególnych wartości wraz z przykładami zachowań, które się w nie wpisują. Ponadto mogli wziąć udział w konkursach w aplikacji mobilnej. W Magentowej Przygodzie, która wprowadziła element grywalizacji uczestniczyło ponad 500 osób. Zorganizowano również Dzień Rozwoju, na którym poruszono możliwości budowania swojej kariery wewnątrz T-Mobile. Dużym zainteresowaniem cieszył się panel o inkluzywności, różnorodności i równości zorganizowany przez wewnętrznych specjalistów, a także webinar z social mediów prowadzony przez wewnętrzną ekspertkę w tej dziedzinie. Prawie 1500 osób wzięło też udział w wyjątkowej akcji Match-Making, która zbliżyła do siebie pracowników operatora poprzez zaproponowanie każdemu pracownikowi firmy jego „parę” – inną osobę z firmy – z zaproszeniem do nawiązania kontaktu.

– Tydzień Wartości był sposobem na to, żeby ludzie o nich pamiętali, odświeżyli je sobie i poczuli, że są ich. Przygotowaliśmy szereg aktywności, w których udział wzięło setki osób. To co się wydarzyło jest jednak dopiero początkiem. Projekt kulturowy będzie trwał jeszcze wiele miesięcy i poza elementami rozrywkowo-komunikacyjnymi obejmie również, (a być może przede wszystkim) implementację do modelu oceny pracowniczej czy szerzej zakrojone działania egzekwujące postępowanie zgodnie z naszymi wartościami. –
mówi Martyna Giszczak, Project Managerka całego projektu kulturowego.
T-Mobile przekonuje, że dzięki takim inicjatywom zasady jakimi kieruje się firma są jeszcze lepiej przyswajane przez pracowników, a to z kolei ma bezpośrednie przełożenie na rezultaty i rozwój firmy. Marce zależy, aby zespół czuł się w firmie dobrze i zapewnia, że to nie koniec takich inicjatyw.

Follow by Email
LinkedIn
Share