sr2logo
Chroń planetę, robiąc obiad - Strony Rynku

Chroń planetę, robiąc obiad

Wspólna kampania edukacyjna Lidl Polska i WWF Polska

Każdy z nas może chronić naszą planetę i pomóc zatrzymać zmianę klimatu – w tym celu należy nieco zmodyfikować swój jadłospis. Lidl Polska i Fundacja WWF Polska łączą siły, by wspólnie działać dla dobra środowiska – prowadzą akcję promującą dietę przyjazną planecie Ziemi. Od czego zacząć? Na początek warto jeść więcej sezonowych warzyw i owoców oraz ograniczyć ilość spożywanego mięsa.
Sposób odżywiania, jaki wybieramy, ma wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale również na naszą planetę. Już na etapie planowania jadłospisu i przygotowania posiłku, oddziałujemy na środowisko naturalne. Obecnie nasze dietetyczne wybory wspierają system produkcji żywności, który ekstensywnie wpływa na planetę. Według raportu WWF „Bending the curve: The restorative power of planet-based diet” globalny system żywieniowy jest odpowiedzialny m.in. za 27% emisji gazów cieplarnianych. Przyjęcie diety przyjaznej planecie może zmniejszyć:
• globalne emisje gazów cieplarnianych związanych z żywnością o co najmniej 18% (dieta fleksitariańska) do nawet 34% (dieta wegańska);
• globalną utratę różnorodności biologicznej o 5% (dieta fleksitariańska) do nawet 46% (dieta wegańska);
• zmniejszyć przedwczesną śmiertelność o 19%.
Nie będziemy w stanie zapobiec katastrofie klimatycznej bez zmiany tego, co jemy. W sytuacji kryzysowej dotyczącej klimatu i przyrody każdy posiłek się liczy. Dlatego Lidl Polska wraz z Fundacją WWF Polska łączą siły, aby przekonać Polaków, że dieta przyjazna planecie jest nie tylko zdrowa, proekologiczna, ale również smaczna, sycąca i bardzo prosta w przygotowaniu.
Jeśli zależy nam na planecie oraz naszej przyszłości, już dzisiaj możemy podjąć kroki, które pozytywnie wpłyną na środowisko naturalne. Jedną ze zmian, które możemy dokonać, jest nasz jadłospis – wystarczy zacząć od ograniczania ilości spożywanego mięsa przy równoczesnym wprowadzeniu do naszej diety większej liczby porcji warzyw i owoców. Częstsza konsumpcja warzyw i owoców ma również dobry wpływ na zdrowie człowieka. Według głównych zaleceń Europejskiego Kodeksu Walki z Rakiem należy każdego dnia spożywać co najmniej 5 porcji różnych warzyw i owoców. Powinniśmy ograniczyć także spożycie produktów zawierających tłuszcze zwierzęce. Warto jednak podkreślić, że by faktycznie chronić naszą planetę, należy sięgać po sezonowe oraz lokalne warzywa i owoce. Na szczęście polskie pola, sady, szklarnie, czy nawet lasy skrywają mnóstwo pysznych roślin, z którymi z łatwością skomponujemy wyśmienite i różnorodne posiłki. W Lidl Polska na co dzień znajdziemy produkty – w tym warzywa i owoce – od polskich dostawców. Ponadto w ofercie dostępnych jest kilkaset produktów oznaczonych symbolem „Produkt polski”. Z kolei w ramach Ryneczku Lidla klienci znajdą ponad 200 świeżych warzyw i owoców, a w Wege Strefie Lidla dostępnych jest kilkadziesiąt roślinnych artykułów, które warto spróbować.
Lidl Polska od lat angażuje się w poprawę ochrony klimatu poprzez prowadzenie działań zarówno wewnątrz firmy, jak i w łańcuchu dostaw. Dziś sieć podejmuje zdecydowany krok naprzód i w swojej strategii klimatycznej stawia sobie ambitne cele redukcji emisji CO2. Aby je zrealizować, Lidl Polska opracował w ramach swojej strategii klimatycznej plan działania – dotyczy on zarówno emisji pośrednich, które powstają w łańcuchach dostaw firmy, jak i emisji bezpośrednich, które powstają we własnych sklepach i obiektach Lidl. Efektem ma być osiągnięcie do 2030 r. redukcji emisji operacyjnych CO2 we wszystkich krajach obecności marki o 80% (w porównaniu z 2019 r.).
Lidl Polska bierze pod lupę sprzedawane produkty odzwierzęce i zachęca swoich dostawców do podnoszenia standardów hodowli poszczególnych gatunków zwierząt. Osiągnięcie strategicznych celów zaplanowane jest na 2025 r., a wśród nich firma zapowiada m.in., że 100% ryb sprzedawanych pod marką własną w stałym asortymencie będzie certyfikowanych zgodnie ze standardem ASC/MSC, a jaja z chowu klatkowego będą wycofane ze sprzedaży. Już dziś Lidl Polska nie prowadzi sprzedaży żywych ryb, a 50% świeżych jaj sprzedawanych w sklepach firmy stanowią jaja z chowu zrównoważonego (ściółkowego, wolnego wybiegu oraz ekologicznego).

Follow by Email
LinkedIn
Share