sr2logo
Nie „najlepszy na świecie”, tylko „najlepszy dla świata” - Strony Rynku

Nie „najlepszy na świecie”, tylko „najlepszy dla świata”

Blachotrapez jest firmą z długimi tradycjami rodzinnymi co przyczyniło się do ukształtowania w polityce spółki świadomość jej zobowiązań wobec społeczności, pracowników i środowiska naturalnego.


Idea społecznej odpowiedzialności biznesu jest stałym i elementem tożsamości przedsiębiorstwa, a nie tylko dodatkiem wizerunkowym. Konsekwentne działanie producenta w obszarach społecznej odpowiedzialności, ekologii w biznesie i przemyśle została zauważona przez klientów i docenione, czego efektem jest przyznanie tytułu złoty Laur Klienta 2022 w ogólnopolskim plebiscycie Laur Konsumenta/Laur Klienta.
Firma Blachotrapez przeszła sporą drogę, odkąd z małej firmy dekarskiej z południa stała się wielkim przedsiębiorstwem. Wszystko to było elementem długofalowych decyzji.  Dziś firmę tworzy ponad 1200 osób, a Blachotrapez to jedna z najszybciej rozwijających się firm w branży pokryć dachowych i rynien. – Nowe hale produkcyjne i magazyny są w pełni zautomatyzowane, dzięki czemu ograniczamy emisję dwutlenku węgla – mówi Rafał Michalski, Prezes Zarządu Blachotrapez Sp. z o.o.

– Budynki są wyposażone w systemy odzysku szarej wody. Zmieniamy technologie na prośrodowiskowe. Wprowadziliśmy m.in. ekologiczne systemy rynnowe KROP PVC, wykonane ze wzbogaconych cynkowo-wapniowych stabilizatorów. Jako pierwsi eliminujemy w ten sposób ryzyko zatrucia ołowiem. Innowacyjna formuła – przewyższająca jakościowo wyroby z ołowiem – jest efektem milionowych inwestycji w próby laboratoryjne, produkcyjne, badania starzeniowe i mechaniczne. Co istotne, współpracujemy z międzynarodowymi koncernami, które są znane ze zrównoważonego podejścia do produkcji stali. Jako rodzinna firma Blachotrapez buduje solidne poczucie wspólnoty, dynamicznie rozwijając się na współczesnym, wymagającym rynku. W oparciu o miażdżącą przewagę technologiczną rozszerza swoją ekspansję na rynku branży budowlanej nie tylko w Polsce, ale i całej Europie. Obecnie spółka realizuje kontrakty w ponad 30 krajach na całym świecie. Blachotrapez posiada 10 zaawansowanych technologicznie hal produkcyjnych, największą w Polsce własną sieć sprzedaży detalicznej. Parasol marek Grupy Blachotrapez tworzy: KROP – producent systemów rynnowych, BTR Systems – producent pokryć dachowych z kruszywem skalnym, Revolt Energy – dostawca instalacji fotowoltaicznych, GARD – systemy ogrodzeń oraz PVex – hurtownia komponentów PV.

Lokalna społeczność ważnym interesariuszem firmy

Społeczność lokalna jest dla Blachotrapezu niezwykle istotnym interesariuszem, dlatego też stanowi znaczący procent społeczności firmy. Warto zaznaczyć, że firma rozszerza swój obszar funkcjonowania, a jej pracownicy pochodzą z różnych najdalszych zakątków Polski. – Każdy pracownik jest inny, a przez to na swój sposób wyjątkowy – wtrąca Rafał Michalski, CEO Blachotrapez. – Jednak to, co nas łączy to pasja i pełne zaangażowanie w tym, co robimy. Stawiamy sobie bardzo jasno określone cele, które potem realizujemy. Na ogół polityka pracownicza firmy Blachotrapez na wielu poziomach nosi znamiona koncepcji. Najbardziej widocznym jej przejawem jest działalność charytatywna i sponsoring. Dla pracowników organizowane są specjalistyczne szkolenia wewnętrzne i zewnętrzne, spotkania oraz wyjazdy integracyjne, a także rodzinne pikniki – zresztą cieszące się sporym zainteresowaniem.

Choć obecnie firma jest najbardziej rozpoznawalna, jako partner Kamila Glika i Kamila Stocha, to angażuje się w wiele lokalnych projektów. Wsparcie otrzymują również młode talenty – młodziki z Piłkarskiej Akademii Wierchy Rabka czy młodzi skoczkowe z KS Eve-nement.

Zapotrzebowanie na dekarzy.

Zarówno w Polsce, jak i w Europie różnego rodzaju specjaliści są na wagę złota. Szczególnie z niedoborem rąk do pracy borykają się firmy dekarskie. Dlatego Blachotrapez wspiera różne inicjatywy, aby mistrzowie dekarscy mogli przekazywać swoją wiedzę innym dekarzom, a także młodym adeptom chcącym zostać fachowcami tej profesji. Dzięki kursom dla dekarzy specjaliści mogą poznać produkty firmy Blachotrapez, ćwiczyć ich fachowy montaż pod okiem instruktora, a także wymienić się wiedzą i doświadczeniami oraz zapoznać się z nowymi trendami i technologiami w budownictwie. – Niezwykle ważne dla nas jest, aby nasi klienci mogli skorzystać z usług wyspecjalizowanych fachowców – podsumowuje Prezes Zarządu Blachotrapez Sp. z o. o.

Follow by Email
LinkedIn
Share