sr2logo
Siła w równowadze - Strony Rynku

Siła w równowadze

Jedną z głównych zasad przyświecających Franke Foodservice Systems Poland Sp. z o.o. jest troska o zachowanie balansu życiowego swoich pracowników.


Odpowiednia równowaga między pracą a czynnościami związanymi z relaksem, aktywnością fizyczną, rodziną czy realizacją pasji, jest wszak gwarancją efektywnego, zdrowego i bezpiecznego wykonywania codziennych zadań. Stąd pomysł na wdrożenie inicjatywy Franke Balance ułatwiającej gdyńskiej załodze firmy pogodzenie zawodowych obowiązków z życiem prywatnym.
Zacznijmy może od krótkiego wprowadzenia do Franke. Tegoroczny kandydat do tytułu Solidnego Pracodawcy wspiera działalność przedsiębiorstw działających w gastronomii. Ponad 50-letnia praktyka w projektowaniu, instalacji i konserwacji „kuchni szytych na miarę” pozwala przygotowywać wiele najlepszych restauracji szybkiej obsługi oraz start-upów do nowego biznesowego początku. Franke uzbraja je w nowy wygląd, funkcjonalności oraz idee – sprawiając, że kulinarny interes rozwija się dynamicznie i zgodnie z najnowszymi trendami. Owocuje to zadowoleniem ze strony klientów,
a w końcu ich wiernością oraz pojawianiem się zupełnie nowych gości spragnionych pysznego jedzenia. Ten sukces nie byłby jednak możliwy, gdyby nie zaangażowanie ze strony pracowników Franke.
Franke wychodzi z założenia, że troska o firmę równoznaczna jest z troską o jej załogę. Dlatego tak wielki nacisk kładzie na balans życiowy, gdzie jest nadal wystarczająco miejsca na relaks, kulturę, aktywność fizyczną i zdrowe odżywianie. Chcąc szerzyć kulturę, firma wręcza swoim pracownikom nagrody w formie biletów na różne wydarzenia. Wynajmuje również sale sportowe dla wszystkich pracowników – włącznie z tymczasowymi. Najlepsi, którzy decydują się dojeżdżać do pracy rowerami, również mogą liczyć na atrakcyjne nagrody (jest w tym zatem również pierwiastek troski o środowisko naturalne). W ubiegłym roku zarząd Franke podjął decyzję o remoncie ogródka letniego dla pracowników oraz zorganizowaniu dwóch dodatkowych plenerowych miejsc, gdzie w cieplejsze dni załoga może odpocząć i zjeść śniadanie na świeżym powietrzu. Firma zadbała również o strefę relaksu, w ramach której nie zabrakło miejsca na dobrze wyposażoną bibliotekę. W tej chwili trwa reorganizacji pracy tej ostatniej w celu wprowadzenia rejestru książek i usprawnienia jej działania.
Nie można mówić o komfortowej i wydajnej pracy, zapominając o bezpieczeństwie. „2021 był dla nas ciężkim rokiem” – przyznaje Anna Sandecka, kierownik działu HR Franke. „Nagły wzrost, dużo nowych ludzi na pokładzie, konieczny onboarding – szkółka dla nowych pracowników produkcyjnych pękała w szwach. Myślę, że wielu z nas regularnie zapominało o relaksie, o który zresztą w czasie pandemii, odosobnieniu i częstej pracy zdalnej tym bardziej trudno”. Firma zdecydowała się wdrożyć specjalne narzędzia informacyjne w formie comiesięcznych spotkań z liderami organizacji. Podczas takich meetingów przedstawiane są cele spółki oraz pomysły na ich realizację. Wydawany jest również firmowy miesięcznik pt. „Kurier”. Rok 2022 to dalsza część wprowadzania i usprawniania przedsięwzięć mających na celu polepszenie współpracy i komunikacji wewnątrz przedsiębiorstwa.
Co istotne, Franke nie zamyka się na pomysły napływające ze strony pracowników. Jest to jeden z elementów, dzięki którym Franke Balance, czyli akcja wzajemnego dbania o siebie, będzie mogła trwać i się rozwijać. Zarząd oraz dział HR zachęca, by pracownicy śmiało pisali maile ze swoimi propozycjami i sugestiami, dzięki czemu każda zatrudniona osoba będzie mogła czuć się istotną częścią zdrowego, firmowego organizmu.
Chodzi wszak o to, żeby stworzyć takie środowisko, w którym każdy może troszczyć się nie tylko o wyniki swoich działań, ale również jakość życia. Przecież dbanie o swoje pasje, prowadzenie higienicznego trybu życia (mowa tutaj przede wszystkim o higienie psychicznej), czas poświęcony na rozwój oraz możliwości ładowania swoich wewnętrznych baterii to warunki konieczne, by praca zawodowa przynosiła wymierne skutki.

Follow by Email
LinkedIn
Share